Άμεση θεσμική λύση ζητά το αναπηρικό κίνημα που θα ισχύει για όλα τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις που θέλουν να φοιτήσουν σε Πανεπιστήμιο της χώρας.
Η ΕΣΑμεΑ (Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία) θεωρεί ότι οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, Ανδρέα Λοβέρδου, αποτελούν θετική εξέλιξη που οδηγεί στην οριστική επίλυση του απαράδεκτου ζητήματος της άρνησης σε τυφλό αριστούχο να σπουδάσει στο Φυσικό του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: θα εισαχθεί κανονικά τον Σεπτέμβριο στη σχολή του, έχοντας δίπλα του εξειδικευμένο συνοδό.
Περαιτέρω, σε σωστή κατεύθυνση κρίνεται η παρέμβαση του υπουργού ότι ο εσωτερικός κανονισμός του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ αλλά και άλλοι ανάλογοι εσωτερικοί κανονισμοί σε άλλα τμήματα στα ΑΕΙ της χώρας θα πρέπει να αναθεωρηθούν καθώς αντιβαίνουν βασικές αρχές του Συντάγματος. Πρόκειται για κανονισμούς που δεν επιτρέπουν τη φοίτηση σε άτομα με αναπηρία στα άκρα ή με σοβαρά προβλήματα όρασης, κανονισμοί οι οποίοι είναι εκτός της εποχής, προάγουν την αδικία και τη διάκριση.
Κατά το ίδιο διάστημα αντίστοιχα Τμήματα στο εξωτερικό αλλά και στο εσωτερικό της χώρας έχουν προσαρμοστεί μέσω εύλογων προσαρμογών και της τεχνολογίας. Η δήλωση αυτή του υπουργού δικαιώνει τη θέση μας ότι οι κανονισμοί αυτοί είναι αντισυνταγματικοί, όπως και η Νομοθεσία που τους επιτρέπει και παράλληλα αντιβαίνουν το άρθρο 24 της Διεθνούς Σύμβασης του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, που κύρωσε η χώρα με τον νόμο 4094.
Κάθε χρόνο έρχονται στην επιφάνεια τα τεράστια ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην πρόσβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ αγνοείται συστηματικά το πλαίσιο συγκεκριμένων εμπεριστατωμένων προτάσεων που έχει καταθέσει η Ε.Σ.Α.μεΑ., τόσο από το ίδιο το υπουργείο Παιδείας όσο και στην Ακαδημαϊκή Κοινότητα. Πρέπει επιτέλους να τροποποιηθεί το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και συγκεκριμένα οι διατάξεις του άρθρου 35 του ν. 3794/2009, και ειδικά η απαράδεκτη αντισυνταγματική διάταξη της παρ. 2 του εν λόγω άρθρου, με την οποία καθορίζεται ότι τα τμήματα των σχολών αποφασίζουν για ποιους πάσχοντες λόγω της φύσης της επιστήμης είναι δυσχερής η πάθησή τους με αιτιολογημένη απόφαση, η οποία όπως αποδεικνύεται στηρίζεται στην υποκειμενική κρίση των πανεπιστημιακών καθηγητών και στην άγνοιά τους επί κοινωνικών θεμάτων.
Η ΕΣΑμεΑ επικαλείται τη Νομοθεσία για την Ισότητα και τις εύλογες προσαρμογές που για άλλη μία φορά καταδεικνύεται ότι όπου εφαρμόζεται προσφέρει λύσεις. Επιτέλους ήρθε η ώρα το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στη θέσπιση συγκεκριμένων διατάξεων ώστε να αντιμετωπιστούν τα πολλά και πολυδιάστατα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση όλοι οι φοιτητές με αναπηρία. Να εφαρμοστεί η Νομοθεσία για όλους πια τους φοιτητές σύμφωνα με νέα δικαιωματική προσέγγιση για την αναπηρία να προχωρήσουν οι εύλογες προσαρμογές, όπως η ύπαρξη διερμηνείας για τους κωφούς, η υποστήριξη των τυφλών, η προσβασιμότητα των χώρων και η ηλεκτρονική προσβασιμότητα των ιστοσελίδων και άλλες δράσεις που επιδέχονται προσαρμογών.