Διανύουμε την περίοδο των εκπτώσεων και λίγο ή πολύ θα αγοράσουμε κάτι. Θέλουμε όμως να το αλλάξουμε και πηγαίνουμε στο κατάστημα για την αλλαγή. Εκεί, όμως μας λένε ότι δεν γίνονται αλλαγές.
Τι ισχύει σε αυτή την περίπτωση;
Δικαίωμα επιστροφής του προϊόντος αναγνωρίζεται από το νόμο μόνο σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος. Επομένως, εφόσον το προϊόν δεν είναι ελαττωματικό, εναπόκειται στην πολιτική του καταστήματος.
Μία άλλη περίπτωση είναι όταν αγοράζουμε ένα προϊόν (ρούχο) και πληρώνουμε π.χ 50 ευρώ. Στη συνέχεια, όμως θέλουμε να το αλλάξουμε, αλλά στο κατάστημα υπολόγισαν την αξία του προϊόντος αυτού σε 30 ευρώ γιατί αυτή ήταν η τρέχουσα τιμή λόγω των εκπτώσεων.
Τι ισχύει σε αυτή την περίπτωση;
Η αποτίμηση του προϊόντος γίνεται στην τρέχουσα τιμή. Εναπόκειται, επομένως, στην πολιτική του καταστήματος.
Σε περίπτωση τώρα αγοράς ελαττωματικού προϊόντος, από τη στιγμή που το προϊόν είναι ελαττωματικό, ο πωλητής υποχρεούται σε επισκευή, διόρθωση, αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων και μάλιστα στην ίδια αξία με την αξία που είχατε καταβάλει για την αγορά και όχι στη νέα μειωμένη ενδεχομένως τιμή στην οποία πωλείται το προϊόν κατά την ημέρα της επιστροφής λόγω π.χ. περιόδου εκπτώσεων. Σε περίπτωση που επιθυμείτε επιστροφή χρημάτων, ο πωλητής υποχρεούται να καταβάλει την αξία σε μετρητά και δεν μπορεί να σας χορηγήσει πιστωτικό σημείωμα. Εφόσον για το προϊόν παρέχεται εγγύηση, μπορείτε να ασκήσετε τα δικαιώματά σας από αυτήν. Μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία για μη τήρηση εγγύησης στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
Χρύσα Τσιώτση
Δικηγόρος
[email protected]