Χρήσιμες συμβουλές για τις συναλλαγές με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία

Υπάρχουν διάφορα ερωτήματα που μας απασχολούν όσον αφορά στις συναλλαγές μας με τα Ελληνικά ταχυδρομεία. Ας δούμε μερικά από αυτά και τις απαντήσεις τους.

Πώς μπορείτε να μάθετε αν έχει επιδοθεί το δέμα σας;

Με τον αριθμό bar code του δέματος, μπορείτε να επισκεφτείτε την σελίδα αναζήτησης των ΕΛΤΑ :

http://www.elta.gr/el-gr/εντοπισμόςαντικειμένου.aspx και πληκτρολογώντας τον αριθμό να βρείτε την σχετική πληροφορία.

Σε διαφορετική περίπτωση, μπορείτε να τοποθετήσετε μια απόδειξη παραλαβής, η οποία επιστρέφει σε εσάς όταν το δέμα επιδοθεί στον παραλήπτη.

Πώς μπορείτε να μάθετε αν εισπράχθηκε η αντικαταβολή ενός δέματος ;

Αν έχετε επιχείρηση και στέλνετε δέματα επί Αντικαταβολή τότε μπορείτε να ζητήσετε την ειδική διαχείριση καταχώρισης και έκδοσης ομαδικής λίστας status όπου σε συμφωνημένη χρονική συχνότητα τα ΕΛΤΑ θα σας παρέχουν αναφορά σχετικά με την εξέλιξη των ταχυδρομικών σας αποστολών.

Αν είστε ιδιώτης μπορείτε μέσω της ιστοσελίδας αναζήτησης των ΕΛΤΑ: http://www.elta.gr/el-gr/εντοπισμόςαντικειμένου.aspx να πληροφορηθείτε αν το δέμα έχει επιδοθεί ή όχι. Αλλιώς, μπορείτε να έρθετε σε επικοινωνία με το Κέντρο Εξυπηρέτησης στο 800 11 82000 γνωρίζοντας τον αριθμό bar code του δέματος και τα στοιχεία του παραλήπτη.

Επίσης, θα αναρωτιέστε αν μπορείτε να στείλετε δέμα επί Αντικαταβολή σε χώρες του εξωτερικού;

Μπορείτε να στείλετε δέμα επί Αντικαταβολή στις εξής χώρες του εξωτερικού:

Κύπρο με ταχυδρομική επιταγή εξωτερικού και Αυστρία, Γαλλία(και Κορσική), Γερμανία, Ιταλία, Κροατία, Λουξεμβούργο, Ουγγαρία, Πορτογαλία και Τουρκία μέσω του συστήματος πληρωμών EuroGiro, ανοίγοντας έναν λογαριασμό Giro.

Το σύστημα πληρωμών EuroGiro είναι διεθνές ηλεκτρονικό σύστημα μεταφοράς κεφαλαίων μεταξύ των ταχυδρομικών υπηρεσιών των χωρών μελών του. Μέσω της υπηρεσίας αυτής μπορούν να διακινηθούν κεφάλαια από και προς την Ελλάδα με μεγάλη ασφάλεια και ελαχιστοποίηση της πληρωμής σε 3 - 4 ημέρες.

Σε περίπτωση τώρα που έχετε παραγγείλει μέσω ιντερνέτ προϊόντα από χώρα του εξωτερικού και θέλετε να μάθετε αν θα έχετε επιπλέον χρέωση για την είσοδο του δέματος στην Ελλάδα, τι πρέπει να κάνετε;

Αν έχετε παραγγείλει από χώρα που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το δέμα αποσταλεί με το δημόσιο ταχυδρομείο της χώρας αυτής και αυτό συνοδεύεται από τελωνειακή διασάφηση (επιβαρύνεται με δασμούς ή άλλες χρεώσεις υπέρ τρίτων) τότε θα πληρώσετε στα ΕΛΤΑ ένα τέλος διαχείρισης δασμών και λοιπών επιβαρύνσεων (για το 2014 είναι 12 ευρώ).

Αν όμως το δέμα σας δεν έχει έρθει ακόμα τι μπορείτε να κάνετε;

Μπορείτε να κάνετε μια αίτηση αναζήτησης στο Ταχυδρομικό Κατάστημα που σας εξυπηρετεί γνωστοποιώντας στα ΕΛΤΑ τα στοιχεία του αποστολέα, την περιγραφή της συσκευασίας και του περιεχομένου του δέματος και τυχόν άλλες πληροφορίες (ημερομηνία αποστολής κλπ) που γνωρίζετε .

Περισσότερα μπορείτε να μάθετε στον σύνδεσμο:

http://www.elta.gr/Portals/0/pdf/xartis_ipoxrewsewn_elta.pdf

Αν το δέμα σας χαθεί ή υποστεί ζημία τι δικαιώματα έχετε;

Μπορείτε να υποβάλλετε αίτηση αποζημίωσης (μερική ή ολική) κάνοντας έγγραφη αίτηση αποζημίωσης εντός 6 μηνών από την στιγμή που καταθέσατε το δέμα (ημερομηνία κατάθεσης) και εφόσον τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ευθύνονται για την μερική ή ολική ζημιά ή απώλεια του δέματος σας καταβάλλουν τις προβλεπόμενες αποζημιώσεις από το τιμολόγιο τους.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Στέλνετε δέμα με περιεχόμενο που έχει αξία , πως μπορείτε να ασφαλίσετε την αξία αυτή;

Αν ταχυδρομήσετε δέμα που το περιεχόμενο του έχει σημαντική αξία τότε χρησιμοποιείτε την ειδική διαχείριση Ασφάλιση Δέματος – Δηλωμένη αξία όπου δηλώνεται στα ΕΛΤΑ το περιεχόμενο του δέματος και την αξία που αυτό έχει και τα ΕΛΤΑ σας διασφαλίζουν ότι αν το δέμα απολεσθεί να σας αποζημιώσουν την αξία αυτή. Για δέματα που στέλνετε στο εξωτερικό χρειάζεται να συμβουλευθείτε τους αρμόδιους υπάλληλους των ΕΛΤΑ αν η χώρα προορισμού δέχεται να παραλάβει τέτοια δέματα και μέχρι ποιο ποσό δηλωμένης αξίας.

 

Χρύσα Τσιώτση

Δικηγόρος 

[email protected]