Εντός του 2018, σχεδόν ταυτόχρονα με τη βασική γραμμή τού έργου, εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επέκταση τού μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, η οποία μπήκε σήμερα στην αφετηρία, με την έναρξη εργασιών στο εργοτάξιο του σταθμού Νέας Κρήνης, στην περιοχή των οδών Βρυούλων, Κανάρη και Πόντου. Μάλιστα, οι εργασίες κατασκευής του σταθμού ξεκίνησαν τέσσερις μήνες νωρίτερα, σε σχέση με το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα, καθώς τα πρώτα τρυπάνια επρόκειτο να λειτουργήσουν στις 23 Οκτωβρίου.
Με την ευκαιρία της έναρξης της επέκτασης, η οποία έχει μήκος 4,8 χλμ και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, επισήμανε (αναφερόμενος στο σύνολο του έργου): "σας διαβεβαιώ ότι, όπως είναι σήμερα η κατάσταση, μπορούμε να έχουμε Μετρό στο τέλος του 2017 με αρχές του 2018". Πρόσθεσε ότι το βασικό πρόβλημα του έργου παραμένει η προσφυγή του δήμου Θεσσαλονίκης στο Συμβούλιο της Επικρατείας, σε σχέση με τις αρχαιότητες που βρέθηκαν στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό.
Εξέφρασε μάλιστα την ελπίδα ο δήμος να αποσύρει την προσφυγή, ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να δουλέψουν από κοινού για να δοθεί λύση στο πρόβλημα και το έργο να ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος. Ο ίδιος επισήμανε ότι το φθινόπωρο αναμένεται να έχει βρεθεί -από τη διαιτησία- η λύση για τις διαφορές που υπάρχουν σήμερα μεταξύ του αναδόχου του έργου του μετρό (σ.σ. κοινοπραξία των εταιρειών ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA) και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
Πέντε σταθμοί, δύο μετροπόντικες
Από την πλευρά του, ο διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, επισήμανε ότι ο πρώτος σταθμός -το κέλυφος του οποίου ξεκίνησε να κατασκευάζεται σήμερα- είναι ένας από τους πέντε στη γραμμή της Καλαμαριάς, ενώ για τη διάνοιξή του θα χρησιμοποιηθούν δύο TBMs ("μετροπόντικες").
'Ηδη σήμερα γίνεται η μεταφορά των TBMs από την Ανάληψη προς τη Νέα Ελβετία, ενώ το φρέαρ εκκίνησής τους κατασκευάζεται στη Μίκρα, ανατολικό τερματικό σταθμό του μετρό (σ.σ. η επέκταση θα οδεύει προς τον σταθμό "Πατρίκιος", με τελευταία στάση την Νομαρχία, όπου θα συνδέεται με τη βασική γραμμή).
Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι το αμέσως επόμενο βήμα είναι να προχωρήσουν τα έργα παράκαμψης των οργανισμών κοινής ωφέλειας στην περιοχή της Νομαρχίας, στον εκεί σταθμό, ενώ εντός των επόμενων εβδομάδων θα ξεκινήσουν οι αντίστοιχες εργασίες και για εκείνον της Νέας Κρήνης.
Μίκρα-κέντρο Θεσσαλονίκης σε 15 λεπτά για 65000 επιβάτες
Το έργο της επέκτασης προβλέπει επίσης την κατασκευή των υποδομών για τη μελλοντική συνέχιση της γραμμής προς το αεροδρόμιο, καθώς και οργανωμένο χώρο μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στο σταθμό Μίκρα. Παράλληλα, στην ίδια θέση, προγραμματίζεται και η κατασκευή χώρου στάθμευσης ΙΧ οχημάτων. Η απόσταση από το σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε λιγότερα από 15 λεπτά. Με το έργο αυτό αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
Με τη μικρότερη δυνατή όχληση
Αναφερόμενος στο έργο, ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, επισήμανε ότι η συνεργασία με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων και και τον ανάδοχο είναι στενή, ώστε να εξασφαλιστούν οι καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις για την εξέλιξη τού έργου της επέκτασης σε δύο επίπεδα: την ολοκλήρωσή τους εντός χρονοδιαγράμματος και την επίτευξη της μικρότερης δυνατής όχλησης για τους κατοίκους και τους καταστηματάρχες στις περιοχές των εργοταξίων.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στη νομοθετική ρύθμιση που προωθήθηκε για τη χρήση γης στις περιοχές όπου βρίσκονται τα εργοτάξια. Όπως έκανε γνωστό, ο δήμος Καλαμαριάς διαθέτει 16 εκατ. ευρώ για τις απαλλοτριώσεις, που αφορούν τη διάνοιξη του κλειστού τμήματος της οδού Πόντου, κάτω από την οποία θα περνάει το Μετρό, ενώ ίσο ποσό εισφέρει η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.