Η καινοτόμα πλατφόρμα ελληνικής εταιρείας για να είναι κάποιος απόλυτα προετοιμασμένος
Τη λύση ώστε να μην βρεθεί μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις ο ταξιδιώτης και να μην σκέφτεται να... τα μαζέψει και να επιστρέψει άρον-άρον στο σπίτι, φαίνεται πως βρήκε εταιρεία που ασχολείται με τον θαλάσσιο τουρισμό στη Θεσσαλονίκη.
Μέσω μιας καινοτόμας πλατφόρμας, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να «ταξιδέψει» πρώτα ψηφιακά, από την άνεση του σαλονιού του, και να σχεδιάσει το ταξίδι του βήμα βήμα με βάση τις δικές του ανάγκες. Έτσι, όταν έρθει η ώρα να μπαρκάρει με το ιστιοπλοϊκό, να ξέρει όλα τα συν και τα πλην. «Για εμάς το ταξίδι ξεκινάει πρώτα στο μυαλό», δηλώνει ο σύμβουλος επιχειρήσεων θαλάσσιου τουρισμού Γιάννης Μελάς και μιλώντας στον ρ/σ του ΑΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM» περιγράφει πώς μπορεί κάποιος, μέσω της οθόνης του, συμπληρώνοντας απλώς το ερωτηματολόγιο της εφαρμογής UDYSSEA,(U Define Your Sea, Sailing & Environmental Action) να κάνει ένα ταξίδι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του.
«Πρόκειται για μια έξυπνη ψηφιακή πλατφόρμα, όπου ο καθένας μπορεί να μπει και να προσαρμόσει το ταξίδι στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του και όχι το αντίστροφο. Οι υποψήφιοι θαλασσοπόροι κάθονται αναπαυτικά με την παρέα ή την οικογένειά τους στον καναπέ και απαντούν σε ερωτήσεις ή θέτουν τα δικά τους ερωτήματα σχετικά με το ιστιοπλοϊκό ταξίδι, όπως τι σκάφος να διαλέξουν, πού μπορούν να φτάσουν με την εμπειρία τους, ποιοι είναι οι ιδανικοί προορισμοί για παιδιά. Το σύστημα παίρνει όλες τις ερωτήσεις και απαντήσεις, τις επεξεργάζεται, τις προσαρμόζει στις ανάγκες τους, προσθέτει ή αφαιρεί διαδρομές και δραστηριότητες και βγάζει το τελικό πλάνο.
Όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Μελάς, αν για παράδειγμα θέλει κάποιος να ταξιδέψει με την οικογένειά του μέχρι τη Λέσβο, αλλά έχει απαντήσει στο ερωτηματολόγιο ότι δεν έχει μεγάλη ιστιοπλοϊκή εμπειρία και είναι σχεδόν είναι αρχάριος, η εφαρμογή θα του αντιπροτείνει κάποιον άλλον κοντινότερο προορισμό, με μια πιο απλή θαλάσσια διαδρομή, συμβατή με τις ικανότητές του. «Βέβαια, σε κάθε περίπτωση, παρέχεται πλήρωμα με έμπειρο καπετάνιο, αλλά σημασία έχει να απολαύσει ο ταξιδιώτης τη θαλάσσια εκδρομή και να είναι ψυχαγωγία και όχι ταλαιπωρία», σημειώνει.
«Η πλατφόρμα δημιουργήθηκε πέρυσι, στο πλαίσιο ενός ευρωπαϊκού διαγωνισμού καινοτομίας για τη γαλάζια ανάπτυξη, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζει τέτοιες πρωτοβουλίες. Κατατέθηκε, μέσω του Επαγγελματικού και του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης η πρότασή μας, που βρέθηκε μέσα στις πρώτες πέντε της Ευρώπης, ενώ συνεργαζόμαστε με πολλές επιχειρήσεις τοπικά στους προορισμούς που πηγαίνουμε με στόχο να συμβάλουμε στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας», εξηγεί ο κ. Μελάς.
Τις περισσότερες θαλάσσιες διαδρομές, οι οποίες γίνονται στο βόρειο Αιγαίο, τις έχουν πραγματοποιήσει ήδη τα μέλη της εταιρείας, σε πραγματικό χρόνο, οπότε μετέφεραν την εμπειρία τους στον ψηφιακό χάρτη. Αποτέλεσμα είναι ο επισκέπτης να έχει μια συνολική εικόνα με πολλές λεπτομέρειες, σαν να τού περιγράφει αναλυτικά ο φίλος του τις λεπτομέρειες του ταξιδιού. Ξέρει εκ των προτέρων από τη χαρτογράφηση στις παραλίες (αν θέλει κοσμική ή ερημική) μέχρι τις επιλογές που έχει για δραστηριότητες, όταν πιάσουν λιμάνι στα νησιά, καθώς η ψηφιακή οδύσσεια περιλαμβάνει από προτάσεις για χώρους πολιτισμού μέχρι φαγητό και διασκέδαση.
Όπως επισημαίνει ο κ. Μελάς, ο οποίος ασχολείται χρόνια με τον θαλάσσιο τουρισμό, η πανδημία άλλαξε τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του κόσμου, που έχει αρχίσει να στρέφεται στον θαλάσσιο τουρισμό και τις πιο οικογενειακές διακοπές, καθώς εντός του ιστιοφόρου είναι περιορισμένες οι επαφές και συνάμα γίνεται πιο εμπειρικός ο τουρισμός.
Ήδη αρκετοί είναι αυτοί -κυρίως Έλληνες του εξωτερικού αλλά και τουρίστες- που έχουν κάνει μέσω της εφαρμογής την κράτησή τους για ταξίδι με ιστιοφόρο, με προορισμό κυρίως τις Σποράδες, όπου ταξίδεψαν ήδη ψηφιακά. Η φυσική αφετηρία είναι από Χαλκιδική, όταν σε λίγες ημέρες αρθούν τα περιοριστικά μέτρα στον κλάδο του τουρισμού, ωστόσο η ψηφιακή πύλη είναι ανοιχτή για όσους ονειρεύονται να γίνουν σύγχρονοι Μαγγελάνοι με ανέσεις.