Του Γιώργου Λαμπίρη
Όλα τους, αυτοκίνητα με Ελληνική σφραγίδα! Το Pony των αδελφών Κοντογούρη με μηχανή CITROEN. Datsun, μονταρισμένο στην Ελλάδα. Παλιότερα, στη δεκαετία του '60 τα τρίκυκλα πενηντάρια φορτηγάκια, SACHS 50cc, και τα επίσης τρίτροχα ALTA 700 truck. Mεταξύ αυτών το αμφίσημο, GREZDA (GReecce και maZDA), ίσως πιο γνωστό ως φορτηγάκι MAZDA B 1600. To 1972 οι αδελφοί Γουλανδρή εξαγοράζουν την Enfileld και την μετονομάζουν σε Enfield Neorion. O Θεοχαράκης το '78 φτιάχνει την TEOCARκαι την ΤΕCΟΜ στο Βόλο με σκοπό τη συναρμολόγηση NISSAN. Ο Γαγανέλης μεταποιεί - στο σήμερα πια -, αλά ελληνικά, την Porsche στην Κατερίνη. Μαζί μ' αυτούς, ο επίσης κατασκευαστής, Κεραμπός. Πολλά ακόμα, άλλοτε λιγότερο και άλλοτε περισσότερο γνωστά.
Eταιρείες, ονόματα και αυτοκίνητα με ελληνική ταυτότητα. Άλλοτε στον τομέα της συναρμολόγησης και άλλοτε σε αυτόν την κατασκευής. Φιλόδοξες προσπάθειες, που πολλές φορές δεν προχωρούσαν, είτε γιατί δεν υπήρχε το κατάλληλο φορολογικό περιβάλλον, λόγω υψηλής φορολογίας, είτε γιατί κάποια αυτοκίνητα ξεκινούσαν ως πρότυπα μοντέλα και δεν εξελίσσονταν ελλείψει ουσιαστικής χρημαδοδότησης. Τα μυαλά και τα χέρια υπήρχαν πάντα. Και πέρα από τις εταιρικές προσπάθειες αρκετές ήταν και οι ατομικές. Ιδιώτες που προσπαθούσαν με μεράκι να στήσουν το δικό τους, ελληνικό αυτοκίνητο.
To Korres P4 υποκλίνεται στο κοινό
Το Νοέμβριο, και συγκεκριμένα στις 17 Νοεμβρίου του 2014, αναμένεται να υποκλιθεί επίσημα στο κοινό το πρώτο ελληνικό υπεραυτοκίνητο. Ή για όσους το προτιμούν, το πρώτο ελληνικό 'supercar'.
"Η παρουσίαση θα γίνει σε διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Λας Βέγκας", λέει ο επικεφαλής της Korres Engineering, Δημήτρης Κορρές. "Ήδη κατασκευάζονται δύο στην Κατερίνη και άλλα δύο στην Αμερική. Τα τρία από αυτά έχουν ήδη προπωληθεί σε ιδιώτες. Παρόλ' αυτά πρόκειται για ένα εγχείρημα με αρκετές δυσκολίες. Είναι τα πρώτα που κατασκευάζουμε για να δούμε πώς θα κινηθεί η διαδικασία παραγωγής".
"Τα αυτοκίνητα που θα εκτεθούν στο Λας Βέγκας το Νοέμβριο, θα καταλήξουν, μετά τη γνωριμία τους με το κοινό, στα χέρια των ιδιοκτητών τους", εξηγεί ο Δημήτρης Κορρές. Βέβαια, πριν το Λας Βέγκας, το ελληνικό κοινό θα έχει γνωρίσει ήδη το φιλόδοξο P4 της Korres. Σε μία έκθεση ελληνικών αυτοκινήτων στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου στην Γ' Σεπτεμβρίου, την Πέμπτη 5 Ιουνίου στις 8 το βράδυ.
Στόχος η πώληση των 100 πρώτων αυτοκινήτων
"Στόχος μας είναι να πουλήσουμε τουλάχιστον 100 αυτοκίνητα για να βγουν τα έξοδα και να πούμε ότι κάτι κινείται. Σκεφτείτε μόνο ότι έχουμε φάει ήδη τέσσερα χρόνια από τη ζωή μας, με προσωπικά έξοδα και στήριξη από φίλους - χορηγούς. Ξεκινήσαμε παράγοντας τα τέσσερα πρώτα P4 και σε κάθε παραγγελία που δεχόμαστε θα φτιάχνουμε κι άλλα". Όπως λέει ο κύριος Κορρές, δεν υπάρχει καμία επίσημη πρόταση από αυτοκινητοβιομηχανία, για να υιοθετήσει το ελληνικό υπεραυτοκίνητο. "Αυτή τη στιγμή περιμένουμε, μήπως πάρουμε χρήματα από το ΕΣΠΑ, δεδομένου ότι η παραγωγική διαδικασία έχει ξεκινήσει ήδη και τα έξοδα είναι πολλά".
Το χθες, το παρόν και το μέλλον
Το P4 ξεκίνησε από χόμπι, όπως και τόσα ανάλογα εγχειρήματα ξεκίνησαν από χόμπι πριν από αρκετά χρόνια. Μία ομάδα με επικεφαλής τον αρχιτέκτονα Δημήτρη Κορρέ, έβαλε στόχο να φτιάξει ένα αυτοκίνητο με την ακρίβεια του Mini Cooper στον δρόμο και τη σταθερότητα του 2CV στο χώμα.
Παρά τις δυσκολίες, ο Κορρές επέμεινε. Ξεκίνησε, παράγοντας πρωτότυπα μοντέλα. Ένα από αυτά τράβηξε την προσοχή της ελληνικής MEVAKO, που πρότεινε να το βγάλει στην παραγωγή, αλλά η προσπάθεια δεν προχώρησε.
Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι η αμφίβιες ικανότητές του. Μπορεί να κινηθεί σε κάθε είδος εδάφους. Ακόμα και να σκαρφαλώσει σε κακοτράχαλα βράχια, και ταυτόχρονα να κινηθεί με απόλυτη άνεση στην άσφαλτο. Η βασική καινοτομία του αυτοκινήτου είναι η ανάρτηση, που δεν επιτρέπει στους τροχούς να σηκωθούν από το έδαφος. Έτσι το αυτοκίνητο σκαρφαλώνει απίστευτα εμπόδια. Σε όλα αυτά συμβάλει με το δικό του τρόπο το ειδικό σασμάν. Του δίνει τη δυνατότητα για διαφορετικούς τρόπους οδήγησης σε εντελώς διαφορετικά περιβάλλοντα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Στα τεχνικά του πράγματος, το Korres P4 έχει κυβισμό 7.000 κυβικών, και ιπποδύναμη 505 ίππων, με κινητήρα LS7 V8. Τα 0 - 100 έρχονται σε 3,8 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 300 χιλιόμετρα ανά ώρα. Η τιμή του θα κυμαίνεται μεταξύ 230.000 και 250.000 ευρώ.
Δείτε τα τεχνικά χαρακτηριστικά