Κατακραυγή και χλεύη σε βάρος της Γαλλίας προκάλεσε η είδηση ότι οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι παρήγγειλαν 2.000 τραίνα τόσο πλατιά που δεν χωρούσαν στους σταθμούς.
Σύμφωνα όμως με blogger που γράφει στο Verel, δεν ήταν και τόσο λάθος η παραγγελία αυτή και το σκάνδαλο δεν εντοπίζεται στη λάθος παραγγελία αλλά στο ότι οι πλατφόρμες ακόμη δεν έχουν αναμορφωθεί.
Ποια είναι τα αριθμητικά δεδομένα:
- 2.000 παραγγέλθηκαν από την Alstom και την Bombardier (καναδική εταιρεία)
- 15 δισ. ευρώ κοστίζουν τα τραίνα
- 1.300 από τις 8.700 χρειάζεται να αναμορφωθούν για να χωρέσουν τα νέα τραίνα, 300 έχουν ήδη ανασκευαστεί, 600 θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του χρόνου
- Τα νέα τραίνα θα έχουν χώρο για περισσότερους επιβάτες.
Ο blogger που επικαλείται το ampp3d, πρώην εργαζόμενος στην Bombardier, αναφέρει ότι "η απόφαση για την παραγγελία των τραίνων έχει οικονομική λογική: η ανάπλαση των σταθμών θα στοιχίσει 80 εκατ. ευρώ, που σίγουρα είναι ένα ποσό αλλά σαφώς μικρότερο σε σχέση με τα 15 δισ. που στοιχίζουν τα τραίνα... τα 80 εκατ. ευρώ είναι μόλις το 1,25% του ετήσιου κόστους συντήρησης και κατασκευών της SNFC (γαλλικός ΟΣΕ)".
Επίσης καταλήγει ότι η νέα αυτή γενιά τραίνων είναι σαφώς ασφαλέστερη και καλύτερη για τους επιβάτες και πως δεν μπορούν τα μεγέθη αυτά να προσαρμοστούν στις προδιαγραφές των απαρχαιωμένων πλατφορμών.