Ισπανία, Ελλάδα και Ιταλία προσελκύουν εκατομμύρια επισκεπτών κάθε χρόνο στις ηλιόλουστες παραλίες τους, αλλά μία νέα έρευνα για τις τάσεις των αγοραστών στην Ευρώπη αποκαλύπτει ότι οι κάτοικοι ορισμένων από τις θερμότερες χώρες της γηραιάς ηπείρου είναι από τους πλέον απρόθυμους να αγοράσουν αυτοκίνητο με ηλιοροφή.
Αυτό είναι ένα από τα ευρήματα της Ford Car Buying Trends 2014, μιας έρευνας για τις συνήθειες των αγοραστών νέων αυτοκινήτων σε 22 χώρες σε όλη την Ευρώπη, υπογραμμίζοντας τις τάσεις τοπικά και τις διαφορές από χώρα σε χώρα που επιβεβαιώνουν αλλά και ανατρέπουν τις προσδοκίες.
Η έρευνα δείχνει ότι το λευκό ξεπέρασε το μαύρο πέρσι ως το δημοφιλέστερο χρώμα αυτοκινήτου σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με ανάλυση 500.000 και πλέον οχημάτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη την περασμένη χρονιά. Ραγδαία αύξηση στις προτιμήσεις των πελατών τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν το καφέ και το πορτοκαλί.
Ανάμεσα στα παράδοξα ευρήματα της έρευνας ήταν οι εθνικές προτιμήσεις για τις ηλιοροφές. Οι αγοραστές της Νορβηγίας, η οποία είναι περισσότερο γνωστή για το χιόνι παρά για τη λιακάδα της, ήταν μεταξύ των πιο πρόθυμων να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο με ηλιοροφή (15%) λίγο πιο μπροστά από τους Γάλλους (11%) και τους Γερμανούς (10%). Οι οδηγοί των ηλιόλουστων χωρών ήταν από εκείνους που έδειξαν τη μικρότερη διάθεση να παραγγείλουν ηλιοροφή: Ισπανία (5%), Ιταλία (3%) και Ελλάδα (2%).
Οι κάτοικοι της παγερής Νορβηγίας εμφανίστηκαν επίσης οι πιο πρόθυμοι να αγοράσουν ένα μοντέλο με αυτόματο A/C (80%), περισσότερο από τους Βέλγους (77%) και τους Ολλανδούς (71%). Από τους οδηγούς με τη μεγαλύτερη προτίμηση στο μηχανικό σύστημα κλιματισμού ήταν οι Τούρκοι (96%) και Ισπανοί (92%).
Όπως ήταν φυσικό, οι Σκανδιναβοί οδηγοί συγκέντρωσαν το υψηλότερο ποσοστό στην προτίμηση των θερμαινόμενων καθισμάτων, με το 99% των αυτοκινήτων που αγοράζονται σε Σουηδία, Νορβηγία και Φινλανδία να διαθέτουν αυτή την τεχνολογία. Θερμαινόμενα καθίσματα ήταν σπάνια σε Τουρκία (1%), Ελλάδα (2%), και Ισπανία (3%).
Οι χώρες με τους περισσότερους αγοραστές που παραγγέλνουν αναπτήρα στο πακέτο καπνιστή είναι: Ελλάδα (73%), Ισπανία (53%) και Ρουμανία (35%).
Όσον αφορά τα χρώματα, σε όλη την Ευρώπη, τα δημοφιλέστερα είναι το λευκό (23%), το μαύρο (20%) και το γκρι (17%) – με το καθένα από αυτά να αποτελεί την κορυφαία επιλογή κάθε χώρας με εξαίρεση την Ιρλανδία, Πολωνία και Ρουμανία όπου επικρατέστερη επιλογή είναι το ασημί (τέταρτη δημοφιλέστερη απόχρωση στην Ευρώπη με14%).
Οι Τούρκοι αγοραστές είναι μακράν οι μεγαλύτεροι οπαδοί του λευκού, με ποσοστό προτίμησης 55%.
Οι Βρετανοί αγοραστές αυτοκινήτων, είναι οι πιο πρόθυμοι στην Ευρώπη να αγοράσουν ένα κόκκινο χρώμα, ενώ οι Ρουμάνοι δείχνουν τη μεγαλύτερη τάση στο μπλε. Οι Νορβηγοί, από την άλλη, αγαπούν τα καφέ αυτοκίνητα περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα (12%).
Τα stationwagon αποτελούν μία πιο πρακτική επιλογή για τους αγοραστές της Β. Ευρώπης. Προσελκύουν περισσότερο οδηγούς από τη Δανία (86%), την Ολλανδία (79%), και τη Γερμανία (78%). Οι 5άθυρες εκδόσεις των ίδιων μοντέλων έχουν μεγαλύτερη απήχηση σε Ελλάδα (95%), Ισπανία (87%) και Βρετανία (83%).
Στο σύνολο της Ευρώπης, οι μισοί από τους αγοραστές αυτοκινήτων επιλέγουν 5θυρες εκδόσεις, το 35% προτιμά wagon και το υπόλοιπο 4θυρα μοντέλα που είναι πιο δημοφιλή στην Τουρκία, όπου αποτελούν το 84% των πωλήσεων, και ακολουθεί η Ρωσία (44%) και η Ρουμανία (42%).
Το κιτ αισθητήρων παρκαρίσματος βοηθά τους οδηγούς στο παρκάρισμα με απλές και σύνθετες τεχνολογικές λύσεις.
Οι Γερμανοί παραγγέλνουν αυτή την τεχνολογία στο 63% των νέων αυτοκινήτων, ενώ ακόμα περισσότεροι (74%) επιλέγουν ένα σύστημα ασφάλειας σχεδιασμένο να βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν συγκρούσεις με χαμηλή ταχύτητα. Οι Ελβετοί (επίσης με 63%), οι Πορτογάλοι (53%) και οι Αυστριακοί (50%) ομοίως επιλέγουν κιτ παρκαρίσματος, ενώ οι Βέλγοι (36%), και οι Ελβετοί (34%) ακολουθούν στο σύστημα αποφυγής συγκρούσεων με χαμηλή ταχύτητα.
Τα εκτενή δίκτυα αυτοκινητοδρόμων θα μπορούσαν να εξηγήσουν γιατί η Ελβετία (20%), η Ολλανδία (19%) και η Γερμανία (14%) βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των χωρών όπου οι οδηγοί επιλέγουν τεχνολογίες χρήσιμες στα ταξίδια (όπως Blind Spot Information System, Lane Keeping Aid, και Lane Departure Warning). Γιατί λοιπόν η Νορβηγία, που είναι από τις χώρες με τα μικρότερα δίκτυα αυτοκινητοδρόμων είναι πρώτη στη λίστα με ποσοστό 26%;
Οι Ολλανδοί οδηγοί εμφανώς εκτιμούν τις τεχνολογίες που κάνουν τη ζωή ευκολότερη. Οι πελάτες εδώ παραγγέλνουν τα περισσότερα αυτοκίνητα εξοπλισμένα με cruisecontrol (85%), και ακολουθούν η Φινλανδία (78%) και η Νορβηγία (74%). Από τους Ολλανδούς οι οποίοι πέρσι αγόρασαν ένα KugaSUV, το 94% επέλεξε hands-free πίσω πόρτα, που επιτρέπει την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών με μικρή κίνηση του ποδιού.
Όσον αφορά το καύσιμο, σε συντριπτικό ποσοστό 99% οι πελάτες αγόρασαν νέο αυτοκίνητο με βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα, ενώ κάτω από το 1% επέλεξε μοντέλο με εναλλακτικά καύσιμα. Η βενζίνη είναι το καύσιμο που επιλέγει το 58% των Ευρωπαίων οδηγών.
Σε καμία άλλη χώρα οι βενζινοκινητήρες δεν είναι τόσο δημοφιλείς όσο στη Ρωσία, όπου τα βενζινοκίνητα οχήματα συγκεντρώνουν ποσοστό 97% και ακολουθούν η Τσεχία (80%) και η Φινλανδία (76%). Οι κινητήρες diesel είναι περισσότεροι δημοφιλείς στην Τουρκία (64%), και ακολουθούν η Ιταλία (63%) και η Πορτογαλία (61%).
Οι οδηγοί όλων των Ευρωπαϊκών χωρών εξακολουθούν να προτιμούν το μηχανικό κιβώτιο έναντι του αυτόματου – το 85% επέλεξε αυτοκίνητο με μηχανικό επιλογέα ταχυτήτων. Στην Ολλανδία και την Ιρλανδία το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 96% και στην Ελλάδα και την Πολωνία στο 95%. Ακόμα και στη Ρωσία, την Ευρωπαϊκή αγορά όπου τα αυτόματα κιβώτια είναι πλέον δημοφιλή (48%), η ζυγαριά εξακολουθεί να γέρνει ελαφρώς προς τα μηχανικά.