SMS στο 13033: Τι κάνουμε αν δεν λάβουμε απάντηση – Ποιοι είναι οι κωδικοί για τις μετακινήσεις

SMS στο 13033: Τι κάνουμε αν δεν λάβουμε απάντηση – Ποιοι είναι οι κωδικοί για τις μετακινήσεις

Mέχρι σήμερα έχουν σταλεί πάνω από 4 εκατ. μηνύματα

Για τα SMS στο 13033 μίλησε μεταξύ άλλων ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος.

Όπως ο ίδιος ανέφερε στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, μέχρι τώρα έχουν σταλεί πάνω από 4 εκατ. μηνύματα για μετακινήσεις, ενώ στην πρώτη καραντίνα υπήρχαν 2,6 εκατ.

Αυτό έχει να κάνει όπως σημείωσε και από το γεγονός πως στο πρώτο lockdown δεν είχαμε ανοιχτά σχολεία, μετακινήσεις ανηλίκων κλπ και οι πολίτες δεν ήταν τόσο εξοικειωμένοι με το 13033.

Ερωτηθείς για το τι κάνουμε όταν δεν λάβουμε απάντηση από το 13033 σχολίασε πως υπάρχει αυτή η περίπτωση αν βρισκόμαστε σε μέρος που δεν υπάρχει καλό σήμα και πως αν δεν πάρουμε απάντηση πρέπει να ξαναπροσπαθήσουμε.

Παράλληλα, τόνισε πως δεν υπάρχει χρέωση για το μήνυμα στο 13033 και πως αν κάποιοι έχουν κάνει φραγή σε 5ψηφια πρέπει να επικοινωνήσουν με τον πάροχο τους.

Ποιοι είναι οι κωδικοί για τις μετακινήσεις

Όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη (05/11) ο Νίκος Χαρδαλιάς, υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, έξι κωδικοί έχουν ενεργοποιηθεί ως προς τις κατ' εξαίρεση μετακινήσεις στο πρότυπο του Μαρτίου.

Αυτοί είναι οι εξής:

  • Κωδικός 1: Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
  • Κωδικός 2: Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ), όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
  • Κωδικός 3: Μετάβαση σε δημόσια υπηρεσία ή τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
  • Κωδικός 4: Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη ή συνοδεία ανήλικων μαθητών από/προς το σχολείο.
  • Κωδικός 5: Μετάβαση σε τελετή κηδείας υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  • Κωδικός 6: Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.

Το SMS που θα αποσταλεί στο 13033, για να είναι έγκυρο, πρέπει να έχει την κάτωθι μορφή:

X [κενό] ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας (όπου «Χ» ο αντίστοιχος κωδικός).

Συμπλήρωση εντύπου και βεβαιώσεις μετακίνησης

Οι πολίτες, επίσης, μπορούν να μετακινούνται έχοντας συμπληρώσει το σχετικό έντυπο ή με χειρόγραφη βεβαίωση, όπως αναφέρεται και στο forma.gov.gr.

Τα έντυπα βεβαίωσης για την κατ' εξαίρεση μετακίνηση είναι τα εξής:

Βεβαίωση κατ' εξαίρεση μετακίνησης πολιτών (PDF)
Βεβαίωση κατ' εξαίρεση μετακίνησης πολιτών (DOCX)

Για τους μαθητές:

Βεβαίωση κυκλοφορίας ανήλικου/-ης μαθητή/-τριας (PDF)
Βεβαίωση κυκλοφορίας ανήλικου/-ης μαθητή/-τριας (DOCX)
Βεβαίωση κυκλοφορίας ενήλικου/-ης μαθητή/-τριας (PDF)
Βεβαίωση κυκλοφορίας ενήλικου/-ης μαθητή/-τριας (DOCX)

Για τους εργαζόμενους:

Βεβαίωση κυκλοφορίας εργαζόμενου (PDF)
Βεβαίωση κυκλοφορίας εργαζόμενου (DOCX)