Την άποψη ότι οι διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που αναφέρονται στη δυνατότητα του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας να διαθέτει το σύνολο ή μέρος των μετοχών πιστωτικού ιδρύματος που κατέχει σε τιμές χαμηλότερες της τιμής κτήσης τους ή της τρέχουσας χρηματιστηριακής αξίας τους είναι αντισυνταγματικές διατυπώνει η Διεύθυνση Επιστημονικών Μελετών της Βουλής σε έκθεσή της για το πολυνομοσχέδιο.
Σύμφωνα με την επιστημονική υπηρεσία της Βουλή οι προτεινόμενες διατάξεις που προβλέπουν μεταξύ άλλων, ότι το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας δύναται να διαθέτει το σύνολο ή μέρος των μετοχών πιστωτικού ιδρύματος που κατέχει σε τιμές χαμηλότερες της τιμής κτήσης τους ή της τρέχουσας χρηματιστηριακής αξίας τους, αλλά και ότι οι αποφάσεις του Γενικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΤΧΣ θεωρούνται σύμφωνες με το σκοπό του Ταμείου και το δημόσιο συμφέρον, επωφελείς και συμφέρουσες για το Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο και υπηρετούσες τη χρηστή διαχείριση της περιουσίας του Ταμείου, όσον αφορά την αστική ευθύνη των μελών του Γενικού Συμβουλίου, της Εκτελεστικής Επιτροπής καθώς και του προσωπικού του Ταμείου, έναντι τρίτων και έναντι του Ελληνικού Δημοσίου είναι ασύμβατες με το Σύνταγμα και τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
Σχετικά η Διεύθυνση Επιστημονικών Μελετών της Βουλής αναφέρει: "Επισημαίνεται ότι το προτεινόμενο τεκμήριο ότι οι αποφάσεις των ανωτέρω οργάνων είναι επωφελείς και συμφέρουσες για το Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο, είναι ?αμητό. Στον βαθμό, όμως, που διά της εισαγωγής του ανωτέρω τεκμηρίου προκαλείται αντιστροφή του βάρους απόδειξης (άρθρο 338 ΚΠολΔ), εγείρει προβληματισμό, σε σχέση και ?ε το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος (Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου), η, άνευ ειδικής αιτιολόγησης στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει τη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία, προτεινόμενη διαφορετική μεταχείρισή των οργάνων του Ταμείου. Αυτό δε ιδίως ενόψει της προτεινόμενης δυνατότητας του Ταμείου να διαθέτει το σύνολο ή μέρος των μετοχών πιστωτικού ιδρύματος που κατέχει σε τιμές χαμηλότερες της τιμής κτήσης τους ή της τρέχουσας χρηματιστηριακής αξίας τους, καθώς και του αμιγώς ιδιωτικού χαρακτήρα του (άρθρο 1 του ν. 3864/2010)".