Της Χρύσας Τσιώτση
Πολλές φορές έχουμε βρεθεί στη δυσάρεστη θέση, να δεχθούμε κακόβουλες ή ενοχλητικές κλήσεις με απόκρυψη. Μπορεί να είναι ένα κακόγουστο αστείο από κάποιον γνωστό ή φίλο, μπορεί όμως να είναι και μία επικίνδυνη τακτική που ακολουθεί κάποιο άτομο που θέλει να μας βλάψει ή να μας κάνει πόλεμο νεύρων.
Τι κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις;
Κάποιοι θα πείτε ότι απλά αλλάζετε αριθμό και τον κρατάτε πλέον απόρρητο.
Κάποιοι άλλοι όμως, επιθυμούν ν’ ανακαλύψουν την ταυτότητα του προσώπου που προβαίνει σε αυτές τις κακόβουλες και ενοχλητικές κλήσεις και για το λόγο αυτό καλό θα είναι να έχετε υπόψη σας τα εξής :
Έχετε δικαίωμα να ζητήσετε από τον πάροχο της σύνδεσής σας, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 15 μέρες, να προβεί στην εξουδετέρωση της δυνατότητας μη αναγραφής της καλούσας γραμμής για τον εντοπισμό κακόβουλων ή ενοχλητικών κλήσεων και να σας ενημερώσει εγγράφως για τον κατάλογο με τους αριθμούς που σας κάλεσαν στο διάστημα αυτό. Το διάστημα των 15 ημερών άρχεται δύο (2) εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία παραλαβής της Αίτησης από τον Υπόχρεο πάροχο.
Εάν δεν μπορείτε από τον κατάλογο των αριθμών που σας γνωστοποιήθηκε, να εντοπίσετε ποιό είναι το άτομο που σας καλεί με απόκρυψη, τότε πρέπει να διαταχθεί η αποκάλυψη της ταυτότητας του προσώπου αυτού, από τον αρμόδιο κατά περίπτωση τακτικό ανακριτή ή εισαγγελέα με ειδική παραγγελία προς τους παρόχους, στο πλαίσιο τακτικής ανάκρισης, προανάκρισης ή προκαταρκτικής εξέτασης έπειτα από υποβολή σχετικής εγκλήσεως του θύματος αυτών των κλήσεων.
Η Εξουδετέρωση της δυνατότητας μη αναγραφής της καλούσας γραμμής για τον εντοπισμό κακόβουλων ή ενοχλητικών κλήσεων ρυθμίζεται από την υπ’αριθμ 159/2006 απόφαση της ΑΔΑΕ (ΦΕΚ τεύχος Β 1853/2006).
Σύμφωνα με την προαναφερθείσα απόφαση, κακόβουλη κλήση είναι : «Κλήση η οποία ενέχει ιδίως απειλή βίας ή άλλης παράνομης πράξης ή παράλειψης, εξύβρισης, προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας, εκβιασμό».
«Ενοχλητική κλήση είναι η κλήση, η οποία, χωρίς να είναι κακόβουλη, διαταράσσει την οικιακή ειρήνη και προκαλεί ανησυχία, όπως για παράδειγμα οι σιωπηλές και επαναλαμβανόμενες κλήσεις».
Οι Αιτήσεις για τον εντοπισμό κακόβουλων και ενοχλητικών κλήσεων υποβάλλονται απευθείας στα κεντρικά γραφεία του Υπόχρεου Παρόχου ή σε καταστήματα του Υπόχρεου Παρόχου για την παροχή υπηρεσιών λιανικής ή με συστημένη επιστολή στα κεντρικά γραφεία του Υποχρέου ή ηλεκτρονικά, αλλά μόνο με χρήση ηλεκτρονικής υπογραφής.