Μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης στα ΙΧ κατά 30%, μείωση 30% του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω αναμένεται να περιλαμβάνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί τις προσεχείς ημέρες στη Βουλή.
Σύμφωνα με την "Ημερησία", όλα τα παραπάνω είχαν εξεταστεί και προταθεί στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης από την Ειδική Επιτροπή που συστάθηκε για την φορολόγηση των αυτοκινήτων στην Ελλάδα με τη συμμετοχή φορέων του κλάδου.
Μείωση 30% τεκμηρίων και Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης
Η μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης στα αυτοκίνητα αποτελούσε μόνιμο θέμα διαμάχης μεταξύ εισαγωγέων-εμπόρων και κυβερνητικών στελεχών καθώς το πραγματικό κόστος χρήσης δεν είχε καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα.
Από την άλλη μεριά δημιουργούσε μεγάλες απώλειες στα κρατικά έσοδα εξαιτίας της κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας από τους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν μπορούσαν πλέον να καλύψουν τα τεκμήρια εξαιτίας των νέων οικονομικών συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί.
Το οικονομικό επιτελείο μετά την παρουσίαση του πορίσματος από την Επιτροπή φαίνεται να έχει συμφωνήσει για την μείωση των τεκμηρίων κατά 30% με αποτέλεσμα το ύψος τους να είναι πιο κοντά στο πραγματικό κόστος χρήσης.
Ωστόσο με την μείωση των τεκμηρίων κατά 30% μειώνεται αυτομάτως και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω.
Ειδικότερα ιδιοκτήτης ενός δίλιτρου αυτοκινήτου 4ετίας εκτός των 660 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας φέτος θα καταβάλει και 440 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ το τεκμήριο ανέρχεται σε 8.800 ευρώ.
Σύμφωνα με τις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών το τεκμήριο μειώνεται στα 6.160 ευρώ από 8.800 ευρώ με αποτέλεσμα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να μειώνεται στα 308 ευρώ.
Αντίστοιχα κάτοχος ΙΧ με κινητήρα 2.501 κ.εκ. 4ετίας καταβάλει 880 ευρώ για Τέλη και 1.330 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 931 ευρώ και το τεκμήριο θα ανέρχεται σε 9.310 ευρώ από 13.300 ευρώ.
Μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 3 λίτρα και άνω καθώς σε αυτή την κατηγορία οχημάτων το τεκμήριο κυμαίνεται σε πραγματικά πολύ υψηλά επίπεδα.
Ειδικότερα κάτοχος ενός τετρακίνητου οχήματος με κινητήρα 3,7 λίτρων 4ετίας θα καταβάλει για Τέλη Κυκλοφορίας 1.100 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 2.740 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 1.918 ευρώ ενώ αν πρόκειται για αυτοκίνητα με ηλικία μεταξύ 5-10 ετών τότε ο συγκεκριμένος φόρος περιορίζεται στα 1.342 ευρώ.
Κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας
Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται σε καινούρια και εισαγόμενα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία από 20.000 ευρώ και άνω. Το ισχύον μέτρο δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα στο Δημόσιο ενώ παράλληλα στρέβλωσε και τις πραγματικές εργοστασιακές αξίες που δήλωναν κάποιες εισαγωγικές εταιρείες στην Υπηρεσία Αξιών με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από έσοδα.
Με την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης η αγορά θα λειτουργήσει με ένα σωστό ανταγωνιστικό πλαίσιο και βέβαια θα φθηνή νουν τα ακριβά μοντέλα...
Τέλη Κυκλοφορίας
Τα κρατικά έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι γνωστό πως ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ τα οποία το υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει να μειωθούν περαιτέρω. Ωστόσο οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας συνεχώς μειώνουν τα έσοδα με αποτέλεσμα το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει πως σε όσα ΙΧ γίνει άρση ακινησίας οι κάτοχοί του να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών. Δηλαδή αν κάποιος προβεί σε άρση ακινησίας του οχήματός του τον Ιούνιο θα καταβάλει μόνο το 50% του τιμήματος των ετήσιων Τελών του οχήματός του.
Παράλληλα το ίδιο ακριβώς σχέδιο εξετάζεται και για τα καινούρια αυτοκίνητα ώστε να μην υπάρχουν διακυμάνσεις στα τέλη κάθε έτους εξαιτίας της διπλής καταβολής των Τελών από τους νέους ιδιοκτήτες.