Τρία ήπια υβριδικά και δύο plug-in υβριδικά μοντέλα, με 110-150 ίππους
Παράλληλα με το σταδιακό λανσάρισμα της οικογένειας μοντέλων ID, η Volkswagen εξοπλίζει την υπάρχουσα γκάμα μοντέλων της με σύγχρονα υβριδικά κινητήρια συστήματα.
Στο πλαίσιο αυτό, με τρεις νέους κινητήρες eTSI (48V ήπια υβριδικά – mild hybrid) και δύο νέα plug-in υβριδικά κινητήρια συστήματα, στα Golf eHybrid και Golf GTE, το Golf νέας γενιάς γίνεται το πλέον εξηλεκτρισμένο μοντέλο της μάρκας.
Golf eTSI
Το νέο Golf 1.5 eTSI με ισχύ 150 ίππων, με το πρώτο mild hybrid κινητήριο σύστημα 48 V (eTSI) της VW, παρουσιάστηκε ήδη από το λανσάρισμα του μοντέλου, την άνοιξη. Η πιο μικρή έκδοσή του, το Golf 1.0 eTSI με 110 ίππους, συμπληρώνει την γκάμα. Και οι δύο κινητήρες, χάρη στην πρόσθετη ηλεκτρική ώθηση προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις κατά την επιτάχυνση. Μια επιπλέον ήπια υβριδική έκδοση 48V αναμένεται προς το τέλος του έτους. Ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) ανήκει στο βασικό εξοπλισμό των μοντέλων.
Δύο νέα plug-in υβριδικά κινητήρια συστήματα
Η γκάμα του νέου Golf εμπλουτίζεται με δύο νέα plug-in υβριδικά μοντέλα: το Golf eHybrid και το Golf GTE. Αυτά είναι εξοπλισμένα με μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα που έχει αυξηθεί κατά 50%, στις 13 kWh, σε σύγκριση με το plug-in υβριδικό μοντέλο της προηγούμενης γενιάς Golf Mk7. Τα δύο plug-in υβριδικά μοντέλα κινούνται είτε από τον ηλεκτροκινητήρα, είτε από έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα TSI ή και από τις δύο μονάδες μαζί.
Το Golf eHybrid παράγει ισχύ 204 ίππων και έχει κατανάλωση 11,0 kWh/100 χλμ., με ηλεκτρική αυτονομία έως και 80 χιλιόμετρα, ενώ η συνδυασμένη αυτονομία φτάνει τα 870 χιλιόμετρα (όλες οι τιμές κατά NEDC).
Το επίσης οικονομικό Golf GTE έχει σχεδιαστεί για σπορ επιδόσεις. Εδώ, ο κινητήρας παράγει ισχύ 245 ίππων, αριθμός που αντιστοιχεί στο τρέχον Golf GTI. Το Golf GTE μπορεί να κινηθεί με καθαρή ηλεκτρική ισχύ με αυτονομία έως και 62 χιλιόμετρα, με κατανάλωση ενέργειας 12,4 kWh και η συνδυασμένη αυτονομία του είναι 745 χιλιόμετρα (όλες οι τιμές κατά NEDC).
Με φορτισμένη την μπαταρία, τα Golf eHybrid και Golf GTE ξεκινούν ηλεκτρικά και συνεπώς με μηδενικές τοπικές εκπομπές. Η επιλογή από τον οδηγό του E-MODE επιτρέπει καθαρά ηλεκτρική οδήγηση. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας TSI ενεργοποιείται αυτόματα σε υψηλότερες ταχύτητες, ανάλογα με την ενεργοποιημένη υβριδική λειτουργία, το προφίλ οδήγησης ή το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Στην συνέχεια, το κινητήριο σύστημα λειτουργεί σε οικονομική λειτουργία Hybrid, γεγονός που καθιστά δυνατή την επίτευξη υψηλών αυτονομιών (έως και 870 χλμ. με το e-Hybrid, έως 745 χλμ. με το Golf GTE).
Σε κάθε περίπτωση, στον βασικό εξοπλισμό ανήκει ένα 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Επίσης, υπάρχει δυνατότητα επιλογής δέσμευσης της ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε να χρησιμοποιηθεί στην οδήγηση κοντά στον τελικό προορισμό, έτσι ώστε η οδήγηση σε περιοχές με περιορισμούς στην κυκλοφορία να είναι δυνατή με τοπικά μηδενικές εκπομπές.
Πιο οικονομικό από τον προκάτοχό του
Μια σύγκριση μεταξύ του Golf eHybrid σε σχέση με την προηγούμενη γενιά Golf Mk7, με ακριβώς την ίδια ισχύ των 204 ίππων, δείχνει πόσο οικονομικά είναι τα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα. Το νέο Golf eHybrid έχει συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 1,2 λίτρα/100 χλμ. και κατανάλωση ισχύος 11,0 kWh (κατά NEDC). Αυτό αντιστοιχεί σε 0,7 λίτρα/100 χλμ. λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και 1,1 kWh/100 χλμ. λιγότερη κατανάλωση ενέργειας από το αντίστοιχο μοντέλο προηγούμενης γενιάς. Η ηλεκτρική αυτονομία έχει επίσης βελτιωθεί σημαντικά, πλέον στα 80 χιλιόμετρα σε σύγκριση με την προηγούμενη των 47 χιλιομέτρων. Η συνολική αυτονομία του νέου Golf eHybrid έχει επίσης αυξηθεί στα 870 χλμ. σε σύγκριση με τα 760 χλμ. του Golf προηγούμενης γενιάς.
Το νέο Golf 1.5 eTSI 150 ίππων διατίθεται ήδη από την έναρξη κυκλοφορίας του μοντέλου στην ελληνική αγορά, ενώ μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένονται τόσο το Golf 1.0 eTSI με 110 PS (81 kW) όσο και το Golf eHybrid, με τις αντίστοιχες προτεινόμενες λιανικές τιμές να ανακοινώνονται λίγο πριν το λανσάρισμα των μοντέλων.
Νίκος Τσάδαρης