Δύο Έλληνες σχεδίασαν αυτοκίνητο για άτομα με ειδικές ανάγκες

Δύο Έλληνες, ο Κωνσταντίνος Μαλανδρίνος και ο Θάνος Παππάς, σχεδίασαν το D3. Πρόκειται για το ηλεκτροκίνητο όχημα, το οποίο προορίζεται για χρήση σε αστικό περιβάλλον, σχεδιασμένο να οδηγείται από άνθρωπο με αναπηρία, πάνω σε οποιοδήποτε αναπηρικό αμαξίδιο

Το συγκεκριμένο όχημα μπορεί να φιλοξενήσει δύο επιβάτες και ορισμένες μικροαποσκευές. Διαθέτει ένα πρωτότυπο σύστημα ανάρτησης, το οποίο του δίνει τη δυνατότητα εξαιρετικής ποιότητας κύλισης, ανεξαρτήτως της ποιότητας του οδοστρώματος.

Οι αναρτήσεις του προσφέρουν τη δυνατότητα να κατεβαίνει σε ύψος, έτσι ώστε το πίσω μέρος του να ακουμπά στο επίπεδο του δρόμου (ή του κρασπέδου). Ετσί μπορεί να μπει ένα καροτσάκι χωρίς την ανάγκη ράμπας ή επιπλέον εξοπλισμού. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης εισέρχονται και εξέρχονται από το πίσω μέρος του οχήματος, και ο συνεπιβάτης κάθεται σε ειδικά σχεδιασμένο ανακλινόμενο κάθισμα, που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του οχήματο

Η οδήγηση γίνεται με ειδικά διαμορφωμένα χειριστήρια, ενώ όλες οι δευτερεύουσες λειτουργίες του οχήματος γίνονται αυτόματα ή με υποβοήθηση, ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για έκδοση με συμβατικό τιμόνι μηχανής για τους παραπληγικούς χρήστες. Το καινοτόμο αυτό όχημα διαθέτει και ειδικό σύστημα για καλύτερη κυκλοφορία του αέρα στο εσωτερικό, με εισαγωγές αέρα μπροστά και πίσω από τα πλαϊνά παράθυρα και με μικρούς ανεμιστήρες στην πίσω πόρτα για την ενίσχυση του ρεύματος αέρα σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας

Η κίνησή του είναι βασισμένη σε 4 ηλεκτροκινητήρες τύπου hub motors με συνολική ισχύ 6kW. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε 2 συστοιχίες μπαταριών (μία σε κάθε πλευρά του οχήματος – εμφανείς από το εξωτερικό) – 240A συνολικά. Το βάρος του οχήματος υπολογίζεται περίπου στα 350-400 κιλά, το μήκος του είναι 2,55m, το πλάτος του 1,40m, το ύψος του 1,70m, ενώ η αυτονομία του φτάνει περίπου στα 100km σε κάθε φόρτιση.

Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη ο σχεδιασμός του Project D3 και οι σχεδιαστές του (Κωνσταντίνος Μαλανδρίνος & Θάνος Παππάς) στοχεύουν στην κατασκευή ενός πρωτότυπου, με προοπτική τη μελλοντική παραγωγή του.