Απολογισμός του 9ου Συνεδρίου Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ

Μεταμόρφωση και άλλακρίσιμα για την πορεία του είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουνοι και πλέον σύνεδροι του9ου Συνεδρίου Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ πουδιοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ. 

Ανάμεσα στους Έλληνες και ξένους εισηγητές ήταν οι SarahRickwood, Director IMS EuropeThought LeadershipTeam, Emiliano Gummati, Vice President Digital Engagement Solutions Cegedim Group, Carole DeBruyn, ICF Executive Certified Coach, Managing Director CWaysGroup, Νίκος Μανιαδάκης, Αναπληρωτής Κοσμήτορας, Καθηγητής & Διευθυντής Τομέα Αρχών Οργάνωσης & Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας, Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, Δημήτρης Μπουραντάς, Καθηγητής Μάνατζμεντ, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παναγιώτης Πατεράκης, Φαρμακοποιός ΕΟΠΥΥ, Τμήμα Φαρμακευτικής Πολιτικής, Διεύθυνση Φαρμάκου αλλά και διακεκριμένα στελέχη από την φαρμακευτική βιομηχανία όπως οι 2 Πρόεδροι του 9ου ΣυνεδρίουΚωνσταντίνος Φρουζής Πρόεδρος ΣΦΕΕ, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής Novartis και Γεώργιος Βασιλόπουλος, Γενικός Διευθυντής Galenica, αλλά και ο Δημήτριος Δέμος, Πρόεδρος ΠΕΦ & Αντιπρόεδρος DEMO και άλλοι. 

Στο Στρογγυλό Τραπέζι «Το επιχειρησιακό μοντέλο στην εποχή της Ευρωπαϊκής κρίσης», προτάθηκε μια νέου είδους συνεργασία Πολιτείας - φαρμακοβιομηχανίας με επίκεντρο τον Έλληνα ασθενή που θα διατρέχεται από πλήρη διαφάνεια, θα επιλύει όλα τα προβλήματα της Υγείας με επέκταση των προσφερόμενων υπηρεσιών και θα επιτρέπει την πρόσβαση των Ελλήνων ασθενών σε όλα τα νέα αλλά και παλαιά φάρμακα. Παράλληλα, η Πολιτεία οφείλει να αξιολογήσει την προσφορά της φαρμακοβιομηχανίας σε τομείς όπως την καινοτομία, τις επενδύσεις, τις κλινικές μελέτες, την κατάρτιση των στελεχών και των Επαγγελματιών Υγείας, την επιχειρηματικότητα, την κοινωνική δράση, να εκτιμήσει την προσφορά των δεκάδων χιλιάδων επιστημόνων που εργάζονται σ’ αυτή και να γίνει αρωγός σε συγκεκριμένες επιχειρηματικές προτάσεις, που θα συνεισφέρουν έμπρακτα στην ελληνική οικονομία. 

Στο Τραπέζι «Ηλεκτρονική διακυβέρνηση: Το τοπίο φωτίζεται» με συντονιστές τους Ολύμπιο Παπαδημητρίου,Γενικός Διευθυντής, Novo Nordisk και Πασχάλη Αποστολίδη,Διευθύνων Σύμβουλος ΑbbVie και Αντιπρόεδρος Δ.Σ. ΣΦΕΕ, αναδείχθηκε η ανάγκη της στοχευμένης συνεργασίας Πολιτείας και φαρμακευτικής βιομηχανίας για την μεγιστοποίηση του οφέλους για την κοινωνία, ενώ τονίστηκε ότι με τα στοιχεία που προκύπτουν από την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, η Πολιτεία μπορεί και πρέπει να πάψει να λαμβάνει οριζόντια μέτρα περιστολής των δαπανών αλλά να προχωρήσει σε στοχευμένα μέτρα εξορθολογισμού και των υπόλοιπων τομέων του Συστήματος Υγείας για την καλύτερη ανταπόδοση σε ολόκληρο το εύρος του. Η Ζωή Στεφανίδου MarketAccessprofessional, Alkinous, τόνισε ότι «τα στοιχεία aπό την ηλεκτρονική συνταγογράφηση θα μπορούσαν να βοηθήσουν το Market Access να θεμελιώνει με μεγάλη ακρίβεια την οικονομική διάσταση ενός προϊόντος και να αποδεικνύει την συνεισφορά του τόσο στη θεραπεία όσο και στην εξοικονόμηση πόρων συγκριτικά με ανταγωνιστικά προϊόντα ή εναλλακτικές θεραπείες.» 

Η Sarah Richwood από την πλευρά της επισήμανε ότι το σημερινό μοντέλο πωλήσεων και μάρκετινγκ της φαρμακοβιομηχανίας μετασχηματίζεται. Από τη μια οι μεγάλες εταιρίες με Έρευνα & Ανάπτυξη μετακινούνται προς συγκεκριμένες θεραπευτικές κατηγορίες και σε ειδικά φάρμακα που απευθύνονται σε μικρότερο αριθμό ασθενών, και από την άλλη οι Ελληνικές εταιρείες επικεντρώνονται κυρίως στα ποιοτικά γενόσημα και στις εξαγωγές. 

Η κα Rickwood τόνισε ότι «Οι μεταβολές θα δημιουργήσουν σημαντικές προκλήσεις για τις μεγάλες φαρμακευτικές εταιρίες που επικεντρώνονται πλέον με τα νέα προϊόντα σε μικρότερο αριθμό ασθενών άρα θα χρειάζονται να διαθέτουν μικρότερο ανθρώπινο δυναμικό. Η επιτυχία που βλέπουμε να αναπτύσσουν μικρές επιχειρήσεις σε εξειδικευμένα προϊόντα δείχνει ότι η καινοτομία δεν είναι πλέον προνόμιο των μεγάλων επιχειρήσεων επομένως το επόμενο διάστημα θα δούμε μετακινήσεις ανθρώπινου δυναμικού προς αυτές τις εταιρείες.»