Εν αναμονή της πρότασης του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να τελεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όπως επισήμανε σήμερα ο αρμόδιος υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου του Economist, που πραγματοποιείται στην πόλη, υπό την αιγίδα της ελληνικής προεδρίας της ΕΕ.
«Το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει ακόμη καταλήξει σε συγκεκριμένη πρόταση προς το υπουργείο για το πώς σκοπεύει να προχωρήσει στην αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Είμαστε σε ανοιχτό διάλογο, δεν κρυβόμαστε […] Έχει κλείσει το κρατικοδίαιτο μοντέλο ανάπτυξης και η νέα γενιά θέλει περισσότερες διεθνείς συνεργασίες και ανταγωνιστικότητα» σημείωσε.
Σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά, σημείωσε ότι εντός των επόμενων ημερών θα κατατεθεί προς έγκριση στη Βουλή η πρόσκληση εκδήλωσης επενδυτικού ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).
Παράλληλα, όπως είπε, τον περασμένο Ιούνιο, «με πολύ κόπο καταφέραμε να καταστρώσουμε επέκταση της σύμβασης με την Cosco για την προβλήτα 3 του ΟΛΠ, η οποία ακόμη βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες να κάμψουμε τις αντιρρήσεις της Ένωσης, δεν έχουμε πάρει ακόμη το "πράσινο φως" για να προχωρήσει η επένδυση».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης πρόσθεσε ότι «οι ναυτιλιακές μεταφορές αποτελούν υψηλή προτεραιότητα στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας» ενώ επισήμανε την ανάγκη χάραξης μιας συνολικής πολιτικής για την ευρωπαϊκή ναυτιλία, αντί των αποσπασματικών στρατηγικών ανά γεωγραφική περιφέρεια.
Όπως είπε, «ο κίνδυνος που υπάρχει, σε περίπτωση που (στην ΕΕ) υιοθετούμε περιφερειακές πολιτικές για τη ναυτιλία, είναι το έργο να μην φύγει, π.χ. από τον Πειραιά για να μετακομίσει στο Ρότερνταμ, αλλά να πάει σε χώρες της Ασίας».
Πρόσθεσε ότι στόχος της ελληνικής προεδρίας αποτελεί επίσης η ενίσχυση της προσέλευσης στο ναυτικό επάγγελμα, με προοπτική «από 5,5 εκατ. εργαζόμενους να φτάσουμε στα 7 εκατ. το 2020 στην Ευρώπη».
Μέχρι πρόσφατα, πρόσθεσε ο υπουργός, η Ελλάδα κοιτούσε τα λιμάνια της ως υποδομές, με στόχο την τοπική ανάπτυξη και την εξυπηρέτηση εσωτερικού εμπορίου. «Τα τελευταία χρόνια, αυτή η στρατηγική έχει αλλάξει[…] Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Πειραιά, που από περιφερειακό λιμάνι έχει γίνει σήμερα ένα από τα κεντρικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης» κατέληξε.