Το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας με μεγάλη γκάμα κινητήρων
Η Volkswagen παρουσίασε το ανανεωμένο Tiguan, το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας και ολόκληρου του VW Group, το οποίο φιλοδοξεί να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας με προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας.
Εξωτερικός σχεδιασμός
Το νέο εμπρός τμήμα είναι ένα από τα βασικά οπτικά χαρακτηριστικά του νέου Tiguan. Η νέα, φαρδύτερη μάσκα με προβολείς LED, δίνει πιο εντυπωσιακή εμφάνιση, φέρνοντάς το οπτικά πολύ κοντά στο μεγαλύτερο Touareg. Το καπό είναι ψηλότερο, με το νέο σήμα της μάρκας τοποθετημένο κεντρικά, οι προφυλακτήρες επανασχεδιασμένοι και στο πίσω μέρος, το όνομα «Tiguan», βρίσκεται τώρα σε εμφανή κεντρική θέση κάτω από το σήμα VW. Επανασχεδιασμένο επίσης, είναι το «4MOTION» στο πίσω μέρος των τετρακίνητων μοντέλων.
Plug-in υβριδικό
Η σημαντικότερη προσθήκη στη γκάμα του νέου Tiguan είναι το Tiguan eHybrid με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα 245 ίππων. Το Tiguan eHybrid εκκινεί πάντα στο E-Mode, την βελτιωμένη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης, με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία έχει φορτιστεί επαρκώς. To όχημα μπορεί να καλύψει με ηλεκτροκίνηση περίπου 50 χιλιόμετρα, με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας, τιμή που αρκεί συνήθως για τις περισσότερες μέσες ημερήσιες διαδρομές που καλύπτονται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την κίνηση.
Το Tiguan eHybrid μπορεί να οδηγηθεί σε ηλεκτρική λειτουργία για ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα. Στην υβριδική λειτουργία, ο ηλεκτρικός κινητήρας υποστηρίζει τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα TSI άμεσου ψεκασμού, κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία GTE, με τον ηλεκτροκινητήρα να παρέχει επιπλέον ώθηση, ενεργοποιείται από ένα κουμπί δίπλα στο αυτόματο κιβώτιο DSG και τότε ο ηλεκτροκινητήρας και ο TSI παρέχουν συνδυαστικά τη μέγιστη ισχύ του υβριδικού συστήματος.
Κινητήρες TDI EVO
Οι δημοφιλείς κινητήρες TDI του Tiguan εξοπλίζονται με δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR στη σειρά, ο καθένας με το δικό του AdBlue. Αυτό διευκολύνει μια διαδικασία γνωστή ως «διπλή δοσολογία» (Twin Dosing), η οποία επιτρέπει στην VW να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο πρώτος καταλυτικός μετατροπέας SCR, βρίσκεται κοντά στον κινητήρα έτσι ώστε να φτάσει στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του λίγο μετά την εκκίνηση, γεγονός που βοηθά στη μείωση των εκπομπών NOx πολύ γρήγορα και ευνοεί τη λειτουργία υπό χαμηλό φορτίο. Ο δεύτερος καταλυτικός μετατροπέας SCR βρίσκεται στο κάτω μέρος του οχήματος. Δεδομένου ότι η απόσταση από τον κινητήρα είναι μεγαλύτερη, η θερμοκρασία των καυσαερίων μπορεί να είναι έως και 100° C χαμηλότερη. Ως αποτέλεσμα, αυτός ο καταλυτικός μετατροπέας SCR λειτουργεί ιδιαίτερα καλά υπό βαρύ φορτίο. Ανεξάρτητα από τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, η διπλή δοσολογία διασφαλίζει ότι ένας από τους δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR λειτουργεί πάντα στο βέλτιστο εύρος θερμοκρασίας, γεγονός που διευκολύνει την αποτελεσματική επεξεργασία καυσαερίων, η οποία μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου σε νερό και αβλαβές άζωτο.
Χαρακτηριστικά R
Ο κινητήρας TSI απόδοσης 320 ίππων, είναι ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας για το μοντέλο. Οι μηχανικοί της VW R έχουν εξελίξει τον EA888 evo4 (η τελευταία έκδοση του PerformanceTSI) για το Tiguan R. Επιπλέον, έχει αναπτυχθεί ένα νέο σύστημα τετρακίνησης, που ονομάζεται «R-Performance Torque Vectoring», με έλεγχο κατανομής ροπής. Το σύστημα κατανέμει ακαριαία και ανεξάρτητα την κινητήρια ισχύ μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα καθώς και του αριστερού και του δεξιού πίσω τροχού. Έως και 100% της ροπής κίνησης μπορεί να κατευθυνθεί στον τροχό στο εξωτερικό της στροφής, οδηγώντας σε αισθητά πιο ευέλικτο, ακριβή και δυναμικό χειρισμό του οχήματος.
Η ένταση της κατανομής ισχύος καθορίζεται από την τρέχουσα γωνία διεύθυνσης, τη θέση του πεντάλ γκαζιού, την πλευρική επιτάχυνση, την γωνιακή ταχύτητα ως προς τον κάθετο άξονα και την ταχύτητα. Ο οδηγός ρυθμίζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο έλεγχος κατανομής της ροπής και τα συστήματα δυναμικής σταθεροποίησης του οχήματος, επιλέγοντας το επιθυμητό προφίλ οδήγησης (Comfort, Sport, Race, Individual, Offroad, Snow και Off road Individual modes). Ο οδηγός αποκτά άμεση πρόσβαση στην σπορ λειτουργία Race πατώντας το μπλε κουμπί R στο νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, μετατρέποντας το SUV σε σπορ αυτοκίνητο με το πάτημα ενός κουμπιού.
Συστήματα ελέγχου και ψυχαγωγίας
Στο νέο Tiguan, η Volkswagen έχει προσθέσει μια ολοκαίνουργια μονάδα αφής για τις λειτουργίες ελέγχου κλιματισμού.Εκτός από τα κουμπιά αφής, μεγάλου μεγέθους φωτιζόμενα ρυθμιστικά (touchsliders) αφής χρησιμοποιούνται για έλεγχο του ανεμιστήρα και της θερμοκρασίας. Τα κουμπιά αφής μπορούν επίσης προαιρετικά να χρησιμοποιηθούν για το χειρισμό λειτουργιών όπως η ρύθμιση των καθισμάτων, η θέρμανση του παρμπρίζ και του κρυστάλλου της πέμπτης πόρτας και για το άνοιγμα του μενού κλιματισμού. Μια ψηφιακή έκδοση του νέου πολυλειτουργικού τιμονιού με φωτιζόμενα σημεία και ρυθμίσεις αφής διατίθεται προαιρετικά. Οι φωτεινές θύρες USB-C βρίσκονται κάτω από τη μονάδα κλιματισμού.
Ένα ακόμα σημαντικό τεχνικό χαρακτηριστικό του νέου Tiguan είναι η νέα γκάμα συστημάτων ψυχαγωγίας (MIB3), η οποία επιτρέπει στον χρήστη να απολαμβάνει μια ποικιλία διαδικτυακών υπηρεσιών. Χάρη σε μια Ηλεκτρονική Μονάδα Συνδεσιμότητας (OCU), οι βελτιωμένες λειτουργίες των συστημάτων MIB3 περιλαμβάνουν τις διαδικτυακές υπηρεσίες We Connect (για απεριόριστη περίοδο χρήσης) και We Connect Plus (για δωρεάν χρήση για ένα ή τρία χρόνια στην Ευρώπη). Ανάλογα με τον εξοπλισμό, τα συστήματα MIB3 προσφέρουν επίσης νέες δυνατότητες, όπως φωνητικό έλεγχο και πρόσβαση σε υπηρεσίες streaming, όπως η Apple Music. Οι χρήστες μπορούν επίσης να εξατομικεύσουν ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων και να τις αποθηκεύσουν στο cloud μέσω του VolkswagenID για χρήση σε άλλα οχήματα της μάρκας. Διατίθεται επίσης ασύρματη προβολή και χειρισμός εφαρμογών smartphone μέσω του App-Connect Wireless για Apple Car Play και Android Auto.
Σύστημα ήχου Harman/Kardon
Η VW συνεργάστηκε με την Harman / Kardon για την ανάπτυξη ενός νέου, προαιρετικού premium ηχοσυστήματος για το Tiguan. Διαθέτει δέκα μεγάφωνα υψηλής απόδοσης και ενισχυτή 480 Watt. Ο ήχος μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά χρησιμοποιώντας τέσσερα προκαθορισμένα προφίλ ήχου. Ο συνδυασμός πλούσιων μπάσων, πεντακάθαρων πρίμων και αναπαραγωγής ομιλίας με υψηλή πιστότητα δημιουργεί μια συναρπαστική εμπειρία ήχου.
Συστήματα υποβοήθησης και φωτισμού
Τασυστήματα IQ.Drive στο νέο Tiguan, διαθέτουν πλέον και το Travel Assist, με το οποίο το Tiguan αποκτά εξελιγμένη υποβοηθούμενη οδήγηση, αποκτώντας για πρώτη φορά χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Το σύστημα προσφέρει υποβοήθηση στο τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση του νέου μοντέλου σε ταχύτητες μεταξύ 0 χλμ./ώρα (με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG) ή 30 χλμ./ώρα (χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) και 210 χλμ./ώρα (ο οδηγός παραμένει υπεύθυνος για τον έλεγχο του SUV ανά πάσα στιγμή). Για το σκοπό αυτό, το σύστημα χρησιμοποιεί λειτουργίες όπως το Adaptive Cruise Control (διαμήκης καθοδήγηση) και το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist (πλευρική καθοδήγηση).
Ο οδηγός ενεργοποιεί το σύστημα πατώντας ένα ξεχωριστό κουμπί TravelAssist στο νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και πρέπει να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι ακόμα και όταν το Travel Assist είναι ενεργό. Η επαφή με το τιμόνι του Tiguan καταγράφεται μέσω ευαίσθητων στην αφή επιφανειών σε αυτό. Η ανίχνευση αφής είναι πολύ πιο αξιόπιστη από τα συστήματα γωνίας διεύθυνσης ακόμη και σε μεγάλες και πολύ επίπεδες εκτάσεις δρόμου.
Συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Η τελευταία γενιά προσαρμοζόμενου cruisecontrol (AdaptiveCruiseControlμε προνοητική λειτουργία- pACC) λαμβάνει προληπτικά υπόψη τις τοπικές πληροφορίες για το όριο ταχύτητας, τις πινακίδες για τα όρια της πόλης, τις διασταυρώσεις και τους κυκλικούς κόμβους. Για το σκοπό αυτό, το σύστημα υποβοήθησης «διαβάζει» τα σήματα κυκλοφορίας από την μπροστινή κάμερα και τα δεδομένα GPS και χάρτη από το σύστημα πλοήγησης.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι το αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης Front Assist που διατίθεται στάνταρ στο Tiguan και διαθέτει πλέον εκτεταμένο φάσμα λειτουργιών. Έχουν γίνει βελτιώσεις στον τρόπο με τον οποίο αντιδρά το σύστημα σε άτομα που διασχίζουν το δρόμο σε περίπλοκες καταστάσεις. Το Lane Assist είναι ένα τρίτο παράδειγμα ενός βελτιωμένου συστήματος. Η τελευταία γενιά του συστήματος διατήρησης λωρίδων είναι πλέον σε θέση να ανιχνεύει με μεγαλύτερη ακρίβεια δρόμους και όρια λωρίδων, όπως επιφάνειες με γρασίδι.
Προβολείς IQ.LIGHT
Στο νέο Tiguan είναι για πρώτη φορά διαθέσιμοι οι προβολείς IQ.LIGHT – LED matrix, το οποίο θεωρείται ένα από τα καλύτερα του είδους του στον κόσμο. Ένας πίνακας 24 LED σε κάθε μονάδα προβολέα χρησιμοποιείται για την ενεργοποίηση διαφόρων λειτουργιών φωτισμού στο δρόμο, μερικές από τις οποίες είναι διαδραστικές. Ενσωματωμένα στους παραπάνω προβολείς, είναι τα φλας LED. Οι συστοιχίες πίσω φωτισμού LED έχουν επίσης επανασχεδιαστεί, ενώ ξεχωρίζει η εντυπωσιακή εναλλαγή μεταξύ της λειτουργίας των φώτων στην κορυφή της πίσω πόρτας και των υπόλοιπων φώτων φρένων, καθώς και φωτιστικές λειτουργίες κατά το ξεκλείδωμα και το κλείδωμα.
Νέες εκδόσεις εξοπλισμού Life, Elegance, R-Line
Το νέο Tiguan λανσάρεται με μία διαφορετική φιλοσοφία για τις γραμμές εξοπλισμού. Η βασική έκδοση ονομάζεται Tiguan και η αμέσως επόμενη Life, με πιο εκτεταμένο εξοπλισμό και δυνατότητες. Στο επόμενο επίπεδο εξοπλισμού, οι επιλογές είναι είτε η πιο πολυτελής Elegance, είτε η πιο σπορ, R-Line. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν προβολείς LED, το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών σε συνδυασμό με το Autonomous Emergency Braking Front Assist, το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, ένα σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη τουλάχιστον 6,5 ιντσών και υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus ως στάνταρ.
Tiguan R με 320 ίππους
Το Tiguan R των 320 ίππων , εξωτερικά ξεχωρίζει από τους προφυλακτήρες, τον πίσω διαχύτη, τους μεγαλύτερους θόλους τροχών και τις ζάντες αλουμινίου «Estoril» 21 ιντσών. Το εσωτερικό του διαθέτει σπορ καθίσματα που εξελίχθηκαν αποκλειστικά για αυτό το μοντέλο με ενσωματωμένα στηρίγματα κεφαλής που ανταποκρίνονται στη δυναμική φύση του οχήματος, τόσο οπτικά όσο και εργονομικά. Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν Digital Cockpit που φέρει το λογότυπο R και ενσωματωμένο χρονομετρητή γύρου, διακοσμητικό φινίρισμα R (Carbon Grey) και φωτιστικά διακοσμητικά πάνελ. Το εσωτερικό ολοκληρώνει ένα νέο σπορ τιμόνι R με κουμπί R για άμεση ενεργοποίηση της λειτουργίας Race και σπορ paddles για χειροκίνητο έλεγχο του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DSG), το οποίο είναι επίσης στάνταρ εξοπλισμός.
Ο ειδικός εξοπλισμός R ολοκληρώνεται από ένα ισχυρό σύστημα φρένων 18 ιντσών, ένα νέο ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενο σύστημα αναρτήσεων (DCC) που έχει χαμηλώσει κατά 10 χλστ σε σύγκριση με την στάνταρ έκδοση, επιλογή οδηγικού προφίλ, δυνατότητα απενεργοποίησης του ESC, ένα εντελώς νέο σύστημα τετρακίνησης με έλεγχο κατανομής της ροπής («R-Performance Torque Vectoring») και ένα σπορ σύστημα τετραπλής εξάτμισης με ορατές επιχρωμιωμένες απολήξεις. Προαιρετικά διατίθεται εξάτμιση τιτανίου Akrapovič.
Το νέο Tiguan αναμένεται στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Νίκος Τσάδαρης