Πώς ο Βερμέερ ζωγράφιζε τα αριστουργήματά του

Το "Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι" και η "Γαλατού" είναι δύο από τους πιο διάσημους πίνακες του Ολλανδού ζωγράφου του 17ου αιώνα, Γιοχάνες Βερμέερ.   

Μαζί με τον Ρέμπραντ, ο Βερμέερ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους ζωγράφους της Χρυσής Εποχής (1584-1702) της Ολλανδίας και οι πίνακες του μαγεύουν το κοινό με την αληθοφάνεια, την ρεαλιστικότητα και τις λεπτομέρειες των προσώπων. 

Τώρα, ένα νέο ντοκιμαντέρ ερευνά την πιθανότητα ότι το 17ο αιώνα, ο Βερμέερ χρησιμοποίησε μια camera obscura - μια οπτική συσκευή, σαν μεγεθυντικός φακός, που προβάλλει την εικόνα του περιβάλλοντος χώρου και των μοντέλων του σε μια οθόνη - για να δημιουργήσει ένα από τα αριστουργήματά του. 

Στην ουσία, σύμφωνα με το ντοκυμαντέρ, ο ζωγράφος πιθανότατα πρώτα προέβαλε το περίγραμμα της εικόνας του μοντέλο του πάνω στον καμβά και στην συνέχεια ζωγράφιζε επάνω στις γραμμές τον πίνακα του.

Ο παρουσιαστής του ντοκιμαντέρ χρησιμοποιεί την ίδια τεχνική για να προσπαθήσει ο ίδιος να ζωγραφίσει έναν άλλο πίνακα του Βερμέερ, το "Μάθημα μουσικής".

Μαζί του συμφωνούν και άλλοι συντελεστές του ντοκιμαντέρ που υποστηρίζουν ότι η ιδιοφυής ζωγραφική του Βερμέερ φαντάζει σχεδόν αδύνατη χωρίς τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Αν όντως αυτό συνέβαινε, τότε θα καταρριφθεί το ταλέντο και η έμφυτη ικανότητα του διάσημου ζωγράφου να δημιουργεί με τέτοιες ακριβείς και σαφείς λεπτομέρειες τα αριστουργήματά του, λένε οι θαυμαστές του Βερμέερ.

Αλλά, ακόμα και αν ο διάσημος ζωγράφος πράγματι χρησιμοποιούσε την  camera obscura, αυτό δεν κάνει τα έργα του λιγότερο μεγαλειώδη και ο ίδιος - σε τέτοια περίπτωση- αναδεικνύεται σε ένα πρωτοποριακό καλλιτέχνη της εποχής του.