Σε ανθρώπινο λάθος οφείλεται τελικά - σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των ερευνών- ο εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης την Κυριακή, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι.
Εκτός του ότι ο τρένο μπήκε στην μοιραία στροφή με ταχύτητα 132 χιλιομέτρων- ενώ το ανώτατο όριο ήταν πενήντα- ο οδηγός της αμαξοστοιχίας είχε πιθανότατα κοιμηθεί πριν από τον εκτροχιασμό. Μάλιστα, ο μηχανοδηγός Ουίλιαμ Ροκφέλερ (φωτ) σχεδόν παραδέχτηκε ότι αποκοιμήθηκε κατά την ανάκρισή του, σύμφωνα με πληροφορίες του ιστοτόπου DNAinfo New York.
Ο Ροκφέλερ "τινάχτηκε από τον ύπνο του και ενεργοποίησε τα φρένα", όχι όμως όσο έγκαιρα έπρεπε ώστε να αποφύγει τον εκτροχιασμό του τρένου, όπως σημειώνεται σε αναφορά των αρχών που διερευνούν το δυστύχημα.
Συνδικαλιστής του σωματείου μηχανοδηγών κατέθεσε στις αρχές ότι ο Ροκφέλερ "δεν ήταν ποτέ πειθαρχημένος στη δουλειά του".
Επίσης, όπως αποκάλυψε αστυνομική πηγή στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς, ο οδηγός "δεν ήταν συγκεντρωμένος" και φέρεται ότι είχε "χαλαρώσει" λίγο πριν από το δυστύχημα.
Ο Ροκφέλερ, που συνεχίζει να ανακρίνεται από το ομοσπονδιακό Εθνικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών, υποστήριξε ότι συνειδητοποίησε πολύ αργά ότι πήγαινε με υπερβολική ταχύτητα και πάτησε φρένο πολύ αργά για να μπορέσει να θέσει υπό έλεγχο τον συρμό πριν από τη στροφή, είπε η ίδια πηγή.