“Πεσμένες” σχολικές και συναισθηματικές επιδόσεις των …ξενύχτηδων εφήβων

Οι έφηβοι που ξενυχτούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι πιο επιρρεπείς σε μειωμένες σχολικές επιδόσεις και συναισθηματικές δυσκολίες σε μακροπρόθεσμη βάση , σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους που κοιμούνται νωρίς , σύμφωνα με μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Berkeley .

Οι ερευνητές μελέτησαν ένα δείγμα 2.700 εφήβων από τους οποίους το 30% κοιμόταν πριν τις 23:30 κατά τις ημέρες του σχολείου και γύρω στις 01.30 π.μ. το καλοκαίρι. Από τα ευρήματα της μελέτης φάνηκε ότι όσοι έφηβοι κοιμόντουσαν αργά τελειώσαν το σχολείο με χαμηλότερο βαθμό ενώ ήταν πιο ευάλωτοι σε συναισθηματικά προβλήματα στην αρχή της ενηλικίωσης . Το θετικό είναι ότι , όπως επεσήμαναν οι επικεφαλής της μελέτης, τα ευρήματα υπογραμμίζουν το πόσο ένας επαρκής κύκλος ύπνου προωθεί την ακαδημαϊκή και συναισθηματική επιτυχία των εφήβων .

" Τα καλά νέα είναι ότι η συμπεριφορά ύπνου είναι ιδιαίτερα τροποποιήσιμη με τη σωστή υποστήριξη ", δήλωσε η Δρ. Λόρεν Ασαρνόου αναφέροντας ένα πρόγραμμα θεραπείας που έχει σχεδιαστεί για να επαναφέρει τα βιολογικά ρολόγια των εφήβων που αντιμετωπίζουν προβλήματα με αϋπνία.

Οι έρευνες δείχνουν ότι πολλοί έφηβοι δεν κοιμούνται τις συνιστώμενες εννέα ώρες ύπνου τη νύχτα , και αναφέρουν ότι νυστάζουν στο σχολείο . Ο κιρκάδιος ρυθμός ,που ρυθμίζει τις φυσιολογικές και μεταβολικές λειτουργίες , μετατοπίζεται τυπικά σε ένα μεταγενέστερο κύκλο ύπνου κατά την έναρξη της εφηβείας, γεγονός που οφείλεται σε σχολικό άγχος, συναισθηματικά προβλήματα, γονικό έλεγχο ακόμα και στην χρήση ηλεκτρονικών συσκευών. Για παράδειγμα , τα λαμπερά φώτα που συνδέονται με τα smartphones και τα laptops έχει βρεθεί ότι καταστέλλουν την μελατονίνη , μια ορμόνη που βοηθά στην έλευση του ύπνου .