Τα τελευταία χρόνια γίνεται λόγος πολύς για το κατά πόσο η τεχνολογία έχει αρνητικές επιπτώσεις στη συναισθηματική μας ευημερία.
Ένα νέο startup όμως προσπαθεί να χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο, προκειμένου να δείξει πώς μερικά μαθήματα "θετικής ψυχολογίας" μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να... "ακονίσουν" τις δεξιότητές τους που σχετίζονται με το αίσθημα της ευτυχίας.
Η Happify ιδρύθηκε πριν από δύο χρόνια και έχει την έδρα της στη Νέα Υόρκη. Τους τελευταίους εννέα μήνες "έχτιζε" και δοκίμαζε τα "εργαλεία" συναισθηματικής κατάρτισης του εγκεφάλου της σε μορφή beta.
Πριν από λίγες ημέρες, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η ιστοσελίδα της ήταν πλέον ανοιχτή και προσβάσιμη στους χρήστες του διαδικτύου.
Ο τομέας της θετικής ψυχολογίας είναι σχετικά καινούριος, όμως έχει αρχίσει να τραβά την προσοχή τόσο του Τύπου, όσο και του ακαδημαϊκού κόσμου.
Προωθείται από τον πρώην πρόεδρο της Αμερικανικής Ένωσης Ψυχολογίας και καθηγητή του πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια Martin Seligman. Εξετάζει τις θετικές ανθρώπινες λειτουργίες και αποσκοπεί στο να βοηθήσει τους ανθρώπους να βελτιώσουν την αντοχή, τη συμπόνοια, την εμπιστοσύνη και άλλες αρετές που σχετίζονται με την ευτυχία.
Ένας εκ των ιδρυτών του Happify, ο Ofer Leidner, υποστηρίζει ωστόσο, ότι αυτά τα ευρήματα δεν φτάνουν στις μάζες αρκετά γρήγορα. "Αυτό προσπαθεί να κάνει το προϊόν μας. Παίρνει την τεράστια πρόοδο που έχει συντελεστεί την τελευταία δεκαετία στην κατανόηση των βαθύτερων αιτιών της ευτυχίας και τη συνδυάζει με τους καταναλωτές, το gaming και την ψυχαγωγία, για να δημιουργήσει μια εμπειρία που βοηθά τους ανθρώπους να φτάσουν στην επίτευξη των στόχων αυτών: της ευημερίας και της ευτυχίας".
Όπως το startup Lumosity χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να βοηθά τους ανθρώπους να αναπτύξουν τις γνωστικές τους δεξιότητες, έτσι και το Happify –υποστηρίζει ο Leidner- παρέχει ένα δομημένο διαδικτυακό πρόγραμμα για τη βελτίωση, αυτού που οι ερευνητές αποκαλούν, ως «τα πέντε κλειδιά της ευτυχίας»: απόλαυση, ευχαρίστηση, φιλοδοξία, προσφορά και ενσυναίσθηση.
Όταν οι χρήστες μπαίνουν στην ιστοσελίδα, τους απευθύνει σειρά ερωτήσεων, προκειμένου να «καταλάβει» ποια σημαντικά γεγονότα αντιμετωπίζουν στη ζωή τους και προσπαθεί να "μετρήσει" το επίπεδο ευτυχίας τους (χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο που έχουν αναπτύξει ψυχολόγοι).
Στη συνέχεια προτείνει μια σειρά μαθημάτων και δραστηριοτήτων, που ταιριάζουν στις συναισθηματικές ανάγκες του ατόμου. Κατά τη διάρκεια της 9μηνης λειτουργίας της σελίδας σε beta τη χρησιμοποίησαν 100.000 άνθρωποι, με θετικά αποτελέσματα, απ’ ό,τι φάνηκε.
Μετά από δύο μήνες το 86% των χρηστών βελτίωσε το "σκορ ευτυχίας" του. Κατά μέσο όρο οι χρήστες αφιέρωναν 20 λεπτά στην ιστοσελίδα, την οποία επισκέπτονταν δύο με τρεις φορές την εβδομάδα. Καθένας μπορεί να κάνει δωρεάν χρήση της "υπηρεσίας" μέχρι ενός σημείου και μετά πρέπει αν θέλει να συνεχίσει να καταβάλλει 71 δολάρια το χρόνο ή 95 για δύο χρόνια συνδρομής.
Το μοντέλο αυτό φαίνεται ότι λειτούργησε για την Lumosity, η οποία ανέφερε έσοδα 24 εκατομμυρίων δολαρίων την περασμένη χρονιά.