Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», με την υπ΄ αριθμ. 308/2013 γνωμοδότηση του Ε΄ Τμήματος, στην οποία γίνονται 67 παρατηρήσεις νομοτεχνικού περιεχομένου.
Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος κατατέθηκε για δεύτερη φορά στο Συμβούλιο της Επικρατείας για επεξεργασία: Την πρώτη φορά που κατατέθηκε κρίθηκε παράνομο, καθώς έπρεπε να είχε εκδοθεί μέχρι τη 10η Μαρτίου 2013, όπως προβλεπόταν από τη σχετική νομοθεσία. Στη συνέχεια, αφού μεσολάβησε τροπολογία στον νόμο 4186/2013 με την οποία παρατάθηκε κατά οκτώ μήνες ο προβλεπόμενος χρόνος έκδοσης του, επανακατατέθηκε στο ΣτΕ για νέα δεύτερη επεξεργασία.
Σύμφωνα με το σχέδιο διατάγματος, σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού τους έργου, προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας, η δε αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συμβάλλει: α) στη διαπίστωση της ποιότητας, των λειτουργιών και των αποτελεσμάτων του εκπαιδευτικού τους έργου, β) στη διάχυση των καλών πρακτικών στα σχολεία όλης της χώρας, ως βασικού συντελεστή υποστήριξης των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες της επιμόρφωσης και της ανατροφοδότησης του έργου τους και γ) στην παροχή κινήτρων για τη διαρκή επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη των στελεχών και των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο και της δια βίου μάθησης. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα διενεργείται επί συγκεκριμένων κριτηρίων που σχετίζονται με τη φύση του εκπαιδευτικού έργου και την υπαλληλική ιδιότητα.
Στη γνωμοδότηση του ΣτΕ αναφέρεται ότι στο περιεχόμενο του εν λόγω διατάγματος παρατηρούνται παραλείψεις, αντιθέσεις μεταξύ των διατάξεων του, κ.λ.π.