Ο Γιόζεφ Γκέμπελς, υπουργός Προπαγάνδας κατά τη ναζιστική περίοδο, είχε μεγάλα σχέδια. Η πολιτιστική ζωή στη Γερμανία έπρεπε να λάβει τη μορφή που οραματίζονταν οι εθνικοσοσιαλιστές. Με άλλα λόγια αυτό σήμαινε ότι εβραίοι και εκπρόσωποι της επονομαζόμενης "εκφυλισμένης τέχνης" δεν είχαν θέση στην δικτατορία του Αδόλφου Χίτλερ. Έτσι ο Γκέμπελς έθεσε τα θεμέλια για την "κάθαρση" της γερμανικής πολιτιστικής ζωής.
Στα τέλη του 1933, οι Ναζί ίδρυσαν την εταιρία εκμετάλλευσης πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων STAGMA, ένα ενιαίο κέντρο είσπραξης πνευματικών δικαιωμάτων, όποτε παιζόταν ένα μουσικό κομμάτι σε κέντρα, συναυλίες ή το ραδιόφωνο. Για τους καλλιτέχνες, ήταν η σημαντικότερη πηγή εσόδων.
Το Επιμελητήριο Γερμανικής Μουσικής υπό τον τότε πρόεδρό του, τον συνθέτη Ρίχαρντ Στράους, έθεσε ωστόσο ένα σημαντικό κανόνα που δρομολογούσε τον αποκλεισμό των εβραίων μουσικών από την γερμανική πολιτιστική ζωή: "Οι μη άριοι δεν είναι κατά κανόνα οι κατάλληλοι φορείς και διαχειριστές γερμανικών πολιτιστικών αγαθών".
Μέχρι το τέλος του 1936, 8.000 εβραίοι μουσικοί είχαν αποκλειστεί από το επάγγελμά τους και από το Επιμελητήριο Γερμανικής Μουσικής.
Τι γινόταν όμως με τα πνευματικά δικαιώματα όταν οι εβραίοι μουσικοί εγκατέλειπαν την Γερμανία και έφευγαν στο εξωτερικό;
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Deutsche Welle , όλα τα συμβόλαια τους με το Επιμελητήριο ακυρώνονταν. Ακόμα όμως και σε καιρό πολέμου, η STAGMA είχε έσοδα δεκάδων χιλιάδων ευρώ από εβραίους μουσικούς και συνθέτες που είχαν μεταναστεύσει, χρήματα που διοχετεύονταν στα δημόσια ταμεία.
Μετά το τέλος του πολέμου, η STAGMA τέθηκε υπό την εποπτεία των συμμάχων και μετονομάστηκε σε GEMA, η οποία υπάρχει ακόμα και σήμερα.
Σύμφωνα με την οργάνωση, έχουν αναζητήσει τους κληρονόμους συνθετών και μουσικών που ζούσαν στο εξωτερικό, για να τους αποδώσουν όσα χρήματα από πνευματικά δικαιώματα τους ανήκαν. Όμως τα χρήματα αυτά δεν ήταν πολλά- αν αναλογιστούμε ότι έργα εβραίων συνθετών δεν παρουσιάζονταν στη ναζιστική Γερμανία. Συνεπώς δεν προέκυπταν χρήματα από πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα.