Για πρώτη φορά στην ιστορία του MotoGP θεσπίζεται υποχρεωτική αλλαγή μοτοσυκλετών κατά τη διάρκεια του Grand Prix της Αυστραλίας.
Με νέα διάρκεια και απόσταση για τον αγώνα που ορίστηκε να αποτελείται από 26 γύρους, έναν λιγότερο απ’ ό,τι συνήθως, οι οδηγοί θα πρέπει να αλλάξουν μοτοσυκλέτα μέσα στον αγώνα.
Η αλλαγή αυτή ανακοινώθηκε από τον Αλυτάρχη του αγώνα μετά τις κατατακτήριες Q2 του Σαββάτου. Ο Javier Alonso οδηγήθηκε σε αυτή την απόφαση μετά την ανακοίνωση της Bridgestone ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια του πίσω ελαστικού που παρέχει στις ομάδες, για περισσότερους από 14 γύρους.
Να θυμίσουμε ότι η άσφαλτος στο Phillip Island είναι νέος και πέρα από σημαντική βελτίωση στην πρόσφυση, φθείρει υπερβολικά τα ελαστικά.
Με όλα αυτά αποφασίστηκε να γίνουν μια σειρά από αλλαγές για την κατηγορία MotoGP, με γνώμονα την ασφάλεια:
1. Η απόσταση του αγώνα θα είναι 26 γύροι (από τους 27 που είχε σχεδιαστεί αρχικά).
2. Κάθε οδηγός θα πρέπει υποχρεωτικά να εισέλθει στα pits και να αλλάξει στη δεύτερη μοτοσυκλέτα του που θα φορά «φρέσκα» ελαστικά, τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια του αγώνα.
3. Κανείς οδηγός δεν επιτρέπεται να παραμείνει στον αγώνα για περισσότερους από 14 γύρους με το ίδιο πίσω ελαστικό. Αυτό σημαίνει ότι αν μία μοτοσυκλέτα ή ελαστικό αντικατασταθεί σε γύρο πριν τον 12ο, θα απαιτείται και δεύτερη αλλαγή προκεινμένου να τερματίσει.
4. Οι οδηγοί των «εργοστασιακών» και «δορυφορικών» ομάδων θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν την «σκληρή» γόμα (B51DR). Επαρκείς ποσότητες θα προμηθευτούν από την Bridgestone.
5. Ο οδηγοί των μοτοσυκλετών CRT θα πρέπει να χρησιμοποιήσον την «σκληρή» γόμα των CRT (B50DR). Επαρκείς ποσότητες θα προμηθευτούν από την Bridgestone.
6. Τα όρια της pit lane όπου ισχύει ο περιορισμός ταχύτητας θα διευρυνθούν, τόσο στην ζώνη της εισόδου στα pits, όσο και στον διάδρομο που επαναφέρει τους οδηγούς στην πίστα. Θα υπάρξει σαφής λευκή διαγράμμιση που θα ορίζει τα νέα όρια ισχύος της περιορισμένης ταχύτητας αλλά και του διαδρόμου επιστροφής στην πίστα η οποία αν παραβιαστεί από κάποιον οδηγό θα αποφέρει ποινή.
Η απόφαση κρίνεται ορθή εφόσον άπτεται της ασφάλειας των οδηγών, είναι αναμενόμενο ωστόσο να φέρει αναστάτωση στην εξέλιξη του αγώνα. Σε ενδεχόμενη «στενή» μάχη στην κορυφή δεν αποκλείεται να γίνει προσπέραση στα pits.
Δεν διευκρινίστηκε επίσης εάν η δεύτερη μοτοσυκλέτα θα έχει γεμάτο ρεζερβουάρ ή το μισό από το επιτρεπόμενο ή αν θα υπάρξει κάποια άλλη «ρύθμιση» επί αυτού.
Αν το καύσιμο αφεθεί «ελεύθερο» ενδέχεται να προκύψουν και άλλες ρυθμίσεις στις μοτοσυκλέτες που θα αυξήσουν ενδεχόμενα την ισχύ και τις επιδόσεις και κατά συνέπεια την εξέλιξη του αγώνα. Ενδιαφέροντα πράγματα…