Στο «αέρα» η λειτουργία 105 Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων

Στο αέρα βρίσκεται η λειτουργία 105 Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΓΕΦ) τα οποία κανονικά θα υποκαθιστούσαν τις Εφορίες που συγχωνεύονται σε παραμεθόριες και νησιωτικές περιοχές της χώρας.

Στόχος του υπουργείου Οικονομικών ήταν μέχρι τη μηχανογραφική ενοποίηση των αρχείων των συγχωνευομένων Εφοριών τα ΓΕΦ να είχαν αποκτήσει ειδικές αρμοδιότητες που θα κάλυπταν το διοικητικό κενό που θα άφηνα πίσω τους οι καταργηθείσες εφορίες στην απομονωμένες αυτές περιοχές.

Ενδεικτικά τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων θα αναλάμβαναν μεταξύ άλλων τη χορήγηση φορολογικών εντύπων, παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για την συμπλήρωσή τους και την συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών, την αποδοχή φορολογικών αιτημάτων και επίλυσή τους, την διαβίβασή τους στις ΔΟΥ και την Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου, την προσωρινή παραλαβή δηλώσεων,τον έλεγχο των στοιχείων των δηλούντων, την αποστολή των δηλώσεων στην αρμόδια ΔΟΥ, καθώς και αιτήσεις για χορήγηση παντός είδους πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων.

Ωστόσο όπως παραδέχονται στελέχη της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων τόσο οι αντιδράσεις τοπικών κοινωνιών, όσο και η πλημμελής προετοιμασία του υπουργείου δεν έχουν επιτρέψει να λειτουργήσει σωστά ο θεσμός.