Πάνω από 250.000 "tweets", που αναφέρονται σε θέματα σχετικά με τη Χρυσή Αυγή και εκφράζουν θέσεις υπέρ ή κατά του κόμματος, ανέβασαν στη διάρκεια περίπου μισού έτους (173 ημερών) οι χρήστες του μέσου κοινωνικής δικτύωσης "Twitter" στην Ελλάδα.
Ο αριθμός των "tweets" πολλαπλασιάστηκε μετά το τραγικό γεγονός της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα κι έφτασε τα 35.000 μόνο την τελευταία εβδομάδα, γεγονός που αποτυπώνει και στατιστικά το ενεργό ενδιαφέρον και των Ελλήνων για την άνοδο του νεοναζισμού.
Το θέμα της ανόδου του νεοναζισμού, προφανώς, δεν απασχολεί μόνο τους Έλληνες χρήστες των social media. Ενδεικτικό είναι ότι, εντός μόνο 32 ημερών, ανταλλάχθηκαν - παγκοσμίως - περισσότερα από 1 εκατ. μηνύματα μεταξύ 857.000 χρηστών του Twitter, σχετικά με το γενικότερο φαινόμενο .
Επίσης, κατά το ίδιο διάστημα, εντοπίστηκαν ανά την υφήλιο περίπου 1000 ομάδες, που διεξάγουν σταθερά συζητήσεις για θέματα του είδους.
Στην Ελλάδα, περίπου 4600 ομάδες ασχολήθηκαν με το ζήτημα της ακροδεξιάς έστω μία φορά, αλλά μόνο 59 είχαν συνέχεια στις συζητήσεις τους.
Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από πρωτοποριακή έρευνα ανάλυσης δεδομένων από κοινωνικά δίκτυα, την οποία διεξάγουν ερευνητές από το Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Η μέθοδος "ομαδοποιεί τις συζητήσεις που γίνονται σε κοινωνικά μέσα γύρω από επιμέρους θέματα και ειδήσεις, και εντοπίζουν τους λογαριασμούς με τη μεγαλύτερη επιρροή" υπογραμμίζεται στη μελέτη της ομάδας, που παρουσιάστηκε στο 17ο πανελλήνιο συνέδριο πληροφορικής (PCI) στην Θεσσαλονίκη.