Εξελίξεις για τα ΙΧ και τα καθαρά αυτοκίνητα
Τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών ετοιμάζουν νέα σχέδιο για την απόσυρση αυτοκινήτων με στόχο να ανανεωθεί ο στόλος των ΙΧ στην Ελλάδα και να αγοραστούν «καθαρά» ΙΧ, για να δοθούν τόσο φορολογικά όσο και οικονομικά κίνητρα.
Σύμφωνα με το Βήμα της Κυριακής, είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Μεταφορών με τα κλιμάκια της τρόικας έτσι ώστε να προχωρήσει το πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων.
Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο αν το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί μέσα στο 2019 ή μέσα στο 2020.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας η απόσυρση θα γίνει έτσι ώστε να δοθούν κίνητρα για να αγοραστούν καθαρά Ι.Χ., χαμηλών ρύπων, υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επειδή ο στόλος των Ι.Χ στην Ελλάδα είναι γηρασμένος.
Το παλαιό πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων
Το ελληνικό δημόσιο έδινε στο παρελθόν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων.
Το μέτρο απόσυρσης ενός τότε αφορούσε αποκλειστικά τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2001.
Ο ιδιοκτήτης θα κέρδιζε από την απόσυρση ένα εξαιρετικά μεγάλο, καθώς κέρδιζε έκπτωση από 50% έως και 100% από το τέλος ταξινόμησης ενός καινούργιου οχήματος με βάση τον κυβισμό.
Το παλιό πρόγραμμα απόσυρσης προέβλεπε:
-Έως 300 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου μέχρι 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας έως 6.000 ευρώ.
-Έως 960 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 901 μέχρι 1.400 κυβικά και φορολογητέας αξίας έως και 8.000 ευρώ.
-Έως 1.430 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 1.401 μέχρι και 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 11.000 ευρώ.
-Έως και 2.800 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτων από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 14.000 ευρώ.
Το νέο προγραμμα για απόσυρση ΙΧ και τα κίνητρα
Στο νέο πρόγραμμα εξετάζεται η γενναία μείωση στα τέλη ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων.
Παράλληλα, η κυβέρνηση σχεδιάζει φοροελαφρύνησεις και χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας για νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Επιπλέον, κίνητρα θα παρέχονται και για άλλα καύσιμα ενώ κάτω από την ομπρέλα των νέων ρυθμίσεων θα μπουν και τα εταιρικά αυτοκίνητα.
Διαβάστε περισσότερα στο Βήμα της Κυριακής που κυκλοφορεί σήμερα