Οι περισσότερες σημερινές συμβατικές superbike παραγωγής των 1000 κ.εκ. με ελάχιστες τροποποιήσεις μπορούν εύκολα να ξεπεράσουν τα 300 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας.
Από τα 200 μίλια (320 χιλιόμετρα) και πάνω είναι που τα πράγματα αρχίζουν να ζορίζουν. Πλησιάζοντας τα 300 μίλια (480 χ.α.ω.), όπως είδαμε πρόσφατα με την προσπάθεια του Bill Warner, αν κάτι πάει στραβά σε αυτές τις ταχύτητες ούτε η τύχη είναι αρκετή να αποφύγει κανείς το μοιραίο.
Με αυτά τα δεδομένα, γίνεται προφανές ότι το εγχείρημα της Triumph και του Jason DiSalvo’s να ξεπεράσουν τα 400 μίλια/ώρα δεν είναι παιχνίδι, αλλά μια πολύ σοβαρή προσπάθεια.
Στα αλίπεδα της Utah όπου και τα περίφημα Bonneville Salt Flats έχει προγραμματιστεί να γίνει η προσπάθεια για το νέο αυτό ρεκόρ. Ο DiSalvo θα οδηγήσει το μοναδικό αυτό δίτροχο χειροποίητο όχημα για την κατασκευή του οποίου συνεργάστηκαν μια σειρά από ειδήμονες.
Η Hot Rod Conspiracy και η Carpenter Racing σχεδίασαν και εξέλιξαν το «Castrol Rocket» που είναι επενδυμένο και κατασκευασμένο πλήρως από ανθρακονήματα και ελαφρά μέταλλα.
Με τους κινητήρες σε στοίχιση ο ένας πίσω από τον άλλο, αλλά και για λόγους αεροδυναμικής που προσθέτει «υλικό» στο εμπρός και πίσω μέρος, το συνολικό μήκος της «μοτοσυκλέτας» ξεπερνά τα 8,25 μέτρα.
Φορά δύο κινητήρες Rocket III από την Triumph με 2.700 κ.εκ. έκαστος και υπερσυμπιεστές (Turbo) για την τροφοδοσία τους. Όταν μπουν σε λειτουργία και οι δύο ταυτόχρονα αποδίδουν περισσότερους από 1.000 ίππους και η θηριώδης ροπή φτάνει τα 70 kgm.
Όλα αυτά όταν οι κινητήρες δεχτούν μεθανόλη για καύσιμο, έτοιμοι να εκσφενδονίσουν το «Rocket» και να σπάσουν το ρεκόρ ταχύτητας σε δύο τροχούς. Δηλώνει ως η πιο προηγμένη εφαρμογή για την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων που έχει γίνει ποτέ και μια ματιά στις φωτογραφίες μπορεί να επιβεβαιώσει ότι ο χαρακτηρισμός δεν αποτελεί υπερβολή.
Οι προσδοκίες από το «Castrol Rocket» είναι πολύ υψηλές καθώς δεν κατασκευάστηκε απλά και μόνο για να σπάσει το επίσημα καταγεγραμμένο ρεκόρ στα κιτάπια της AMA και της FIM, των δύο μεγαλύτερων οργανισμών για τη μοτοσυκλέτα στις ΗΠΑ και τον κόσμο.
Τα 376,156 μίλια την ώρα ή 601,8 χιλιόμετρα/ώρα είναι το ρεκόρ που πέτυχε το 2010 ο Rocky Robinson σε μία ανάλογη «ρουκέτα», το Ack Attack. Όμως ο στόχος του «Castrol Rocket» είναι το φράγμα των 400 μιλίων την ώρα (640 χ.α.ω.).
Το εγχείρημα είναι τεράστιο όσο και η τόλμη του Jason DiSalvo που θα το οδηγήσει. Ανάλογη είναι και η αισθητική του οχήματος που θαμπώνει από την τελειότητα της κατασκευής και την προσοχή στη λεπτομέρεια.
Η ημερομηνία για το εγχείρημα δεν έχει οριστεί καθώς οι συνθήκες πρέπει να είναι ιδανικές και προς το παρόν το όχημα δοκιμάζεται για τη λειτουργικότητα και συνεργασία όλων των τμημάτων του.
Όσο για το ερώτημα «τι νόημα έχουν όλα αυτά» η απάντηση έρχεται κλισέ και αποστομωτική: Όταν χρειάζεται να εξηγήσεις τον λόγο για κάτι, συνήθως δεν γίνεται καν κατανοητός.
Ο ίδιος λόγος που πήγε τον άνθρωπο στη σελήνη και οσονούπω στον Άρη, είναι που οδηγεί την ανθρώπινη φύση στην διαρκή αναζήτηση των ορίων. Των δικών της όσο και των κατασκευών της. Και το κυνήγι της ταχύτητας είναι από αυτά που δεν θα σταματήσουν ποτέ…
Δείτε φωτογραφίες και βίντεο του «Castrol Rocket»...