Μαζική ήταν η συμμετοχή πολιτών και φορέων στη δημόσια διαβούλευση για το νέο λύκειο. Το σχέδιο νόμου δέχτηκε καταιγισμό σχολίων-προτάσεων . Ένας μεγάλος αριθμός σχολίων αφορούσε και το άρθρο 4 που καθορίζει τον τρόπο εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Οι περισσότεροι πολίτες υποστηρίζουν ότι οι αλλαγές κινούνται στη σωστή κατεύθυνση και κρίνουν θετικό το γεγονός ότι μειώνονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Οι περισσότεροι δεν αντιτίθενται με το νέο σύστημα εισαγωγής καθώς τα σχόλιά τους στο μεγαλύτερο μέρος αφορούν βελτιώσεις.
Οι όποιες ενστάσεις υπάρχουν αφορούν την προσμέτρηση του βαθμού και των τριών τάξεων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Υποστηρίζεται ότι οι μαθητές θα επιδοθούν από την Α λυκείου σε έναν εξοντωτικό αγώνα για τη συγκέντρωση όσο το δυνατόν μεγαλύτερων βαθμών. Κάποιοι δεν κρύβουν και την ανησυχία τους για τις ανισότητες που θα δημιουργηθούν καθώς κάποιοι εκπαιδευτικοί μπορούν να διαλέγουν εύκολα θέματα ή να βάζουν αφειδώς βαθμούς άλλα και για τις πελατειακές σχέσεις που ίσως αναπτυχθούν ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Μεγάλος όγκος σχολίων αφορά την κατάργηση του μαθήματος της πληροφορικής από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Η αντικατάσταση από τη Χημεία βρίσκει πολλούς αντίθετους καθώς όπως υποστηρίζουν είναι αδιανόητο να εξετάζεται κάποιος σε ένα μάθημα που δεν θα του χρειαστεί στη διάρκεια των προπτυχιακών του σπουδών αν στοχεύει σε τμήματα Πληροφορικής. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι υπάρχουν και αρκετά σχόλια για τις στρατιωτικές σχολές αφού στο σχέδιο νόμου δεν προσδιορίζονται τα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι υποψήφιοι. Κάποιοι πολίτες επίσης ζητούν με την εξέταση και σε 5ο μάθημα να υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής και σε ένα ακόμα πεδίο όπως συμβαίνει και σήμερα.
Τα κυριότερα σχόλια-προτάσεις
-Αντίθεση για την κατάργηση της πληροφορικής
-Προβληματισμός για την εξέταση και την επιτήρηση από τους καθηγητές των σχολείων
-Φόβος για τη δημιουργία πελατειακών σχέσεων μαθητών, γονιών - εκπαιδευτικοί
-Η προσμέτρηση των βαθμών και των τριών τάξεων δεν αποδεσμεύει το λύκειο από τις πανελλήνιες
-Αγωνία για τις στρατιωτικές σχολές
-Οι μαθητές να γνωρίζουν από το Σεπτέμβριο τα μαθήματα βαρύτητας