Η υπουργός Παιδείας είπε ότι θα θωρακίσει το ακασημαϊκό άσυλο στην πραγματική του έννοια
Για αποκατάσταση του ακαδημαϊκού ασύλου στην πραγματική του έννοια έκανε λόγο σε συνέντευξή της στον ρ/σ Realfm η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, υπογραμμίζοντας ότι «σήμερα, αν υπάρχει ένα μέρος, στο οποίο δεν μπορεί κανείς να μιλάει ελεύθερα, γιατί φοβάται, ότι κάποιος μπορεί να του επιτεθεί γι' αυτά που είπε, είναι το ελληνικό πανεπιστήμιο».
Η κ. Κεραμέως είπε, ότι «όχι μόνο δεν πάμε σε κατάργηση του ασύλου, πάμε σε ενίσχυση. Θέλουμε να θωρακίσουμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, την ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και τη διδασκαλία». Συμπλήρωσε ότι «θέλουμε να ενισχύσουμε, να αποκαταστήσουμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια και να αναβαθμίσουμε την ποιότητα του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος. Αυτό θα το κάνουμε, περιορίζοντας αξιόποινες πράξεις, που διαπράττονται είτε εντός, είτε εκτός των πανεπιστημίων και οι δράστες έχουν καταφύγιο εντός των πανεπιστημίων».
Αναφερόμενη στον σχεδιασμό του υπουργείου για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, είπε ότι «εστιάζουμε στο πως θα κάνουμε τα δημόσια πανεπιστήμια πιο εξωστρεφή, πως θα τα απελευθερώσουμε. Στις προθέσεις μας είναι να απλοποιήσουμε τη διαδικασία και να διευρύνουμε τη δυνατότητα για τα ιδρύματά μας να ιδρύουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα».
Για τις κτιριακές υποδομές η κ. Κεραμέως είπε, ότι «θα επιδιώξουμε να υπάρχει η δυνατότητα για αξιοποίηση των συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, προκειμένου να κατασκευαστούν φοιτητικές εστίες. Θέλουμε να αξιοποιήσουμε όλα τα μέσα που διαθέτουμε και περαιτέρω χρηματοδοτικά εργαλεία, προκειμένου να βελτιώσουμε τις υποδομές παροχής εκπαίδευσης».
Για τις πανελλήνιες εξετάσεις, η κ. Κεραμέως υπογράμμισε ότι «διαφωνήσαμε με το εισαγωγικό σύστημα που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ άρον-άρον λίγο πριν φύγει από την εξουσία. Το μόνο εύκολο για εμάς είναι, να πούμε το καταργούμε και επανερχόμαστε στο παλιό, αλλά δεν το κάνουμε, γιατί τα παιδιά που μπαίνουν ήδη στην Γ΄ Λυκείου, έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία τους και θεωρούμε ανεύθυνο να κάνουμε κάτι τέτοιο».
Τόνισε δε, ότι το εισαγωγικό σύστημα «στους βασικούς άξονες θα παραμείνει ως έχει. Ανακοινώνουμε τις επόμενες μέρες κάποιες αλλαγές, κυρίως έναν εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης και βελτίωσης των μεγάλων στρεβλώσεων του νυν εξεταστικού, χωρίς να προκαλούμε αναστάτωση, που θα επέφερε μία συνολική αλλαγή του συστήματος».