H μία και μοναδική ρέπλικα ενός μοναδικού πρωτοτύπου
Αποκαλείται το ωραιότερο αυτοκίνητο που φτιάχτηκε ποτέ, σίγουρα όμως είναι το ακριβότερο που έχει κατασκευασθεί. Ο λόγος για την Ferrari 250 GTO.
Μόνο που στην εποχή της η Jaguar έφτιαξε τη δική της αγωνιστική εκδοχή για να τα βάλει με τη 250 GTO. Και παρά το γεγονός ότι δεν έτρεξε ποτέ, το πρωτότυπο υπάρχει κάπου και οι ιδιοκτήτες του απέρριψαν μάλιστα το 1996 προσφορά 8 εκατ. ευρώ για να την πουλήσουν. Ναι, τρεις φορές πάνω από τις τιμές-ρεκόρ των 250 GTO!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ήταν το 1966 όταν η Jaguar παρουσίασε το αγωνιστικό πρωτότυπο XJ13. Από τα χεράκια μάλιστα του τεχνικού διευθυντή της WilliamHeynes, ώστε να είναι όλα όπως πρέπει και να καταφέρει να κερδίσει τους αγώνες αντοχής του Le Mans.
Η XJ13 θα ήταν η θριαμβευτική επιστροφή των Βρετανών στο Le Mans, το σχέδιο ματαιώθηκε ωστόσο και τους έμεινε το πρωτότυπο. Το οποίο παρέμεινε στις αποθήκες της Jaguar, τράκαρε σε κάτι δοκιμαστικά το 1971 και σχεδόν καταστράφηκε. Ανακατασκευάστηκε μερικά χρόνια αργότερα από τρίτη εταιρία, γι’ αυτό και η Jaguar σπεύδει να σημειώσει πως «το αμάξι που βλέπετε σήμερα δεν είναι ακριβές αντίγραφο του πρωτοτύπου», και κατέληξε στους ιδιοκτήτες του. Πλέον εκτίθεται στο Βρετανικό Μουσείο Αυτοκινήτου.
Μόνο που κάποιοι δεν είπαν πως να το αφήσουν στην αιώνια αταραξία του. Πανέμορφο, εξαιρετικά μακρύ και χαμηλό, ήταν το αποκορύφωμα της ιδιαίτερης σχεδιαστικής γλώσσας της Jaguar των δεκαετιών του 1940 και του 1950 και πολλοί συλλέκτες θα το ήθελαν στη συλλογή τους.
Ο Νεοζηλανδός Rob Tempero είναι ένας από αυτούς που έφτιαξαν μέσα στα χρόνια λιγότερο ή περισσότερο ακριβή πρωτότυπα του μυθικού αγωνιστικού και το δικό του χαρακτηρίζεται μάλιστα «εξαιρετικά ακριβές». Μέχρι μπουλονιού!
Θα βγει τον Αύγουστο σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s ως μια από τις τελευταίες ευκαιρίες να αποκτήσει κάποιος έναν αγωνιστικό θρύλο. Έστω κι αν δεν έτρεξε ποτέ.