Το ότι ο κόσμος έχει στραφεί κατά μεγάλο ποσοστό στο διαδίκτυο, εγκαταλείποντας το έντυπο για την ενημέρωσή του, είναι λίγο πολύ γνωστό. Αυτό που μέχρι σήμερα όμως δεν ήταν γνωστό, είναι το γεγονός ότι ακόμα και άτομα άνω των 55 έχουν κάνει κι εκείνοι το ίδιο, τη στιγμή που πολλοί θα περίμεναν ότι το κύριο αναγνωστικό κοινό θα εντοπιζόταν στις νεότερες ηλικίες, λόγω της φημολογούμενης, αλλά και πραγματικής σχέσης που υπάρχει με την τεχνολογία.
Οι εκδότες εφημερίδων πάντως, δεν παύουν να πιστεύουν ότι θα διατηρήσουν το παραδοσιακό τους κοινό, το οποίο ανήκει στις μεγαλύτερες ηλικίες και ότι το διαδίκτυο απευθύνεται στις μικρότερες ηλικιακά κλίμακες.
Έρευνα σε 10.843 άτομα εννέα χωρών του κόσμου, έδειξε ότι η πλειονότητα των αναγνωστών κάθε ηλικιακής βαθμίδας, προτιμούν τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης εν αντιθέσει με τα παραδοσιακά. Η συγκεκριμένη έρευνα, την οποία σας παρουσιάζουμε πραγματοποιήθηκε και συντάχθηκε από το Ινστιτούτο Μελέτης της Δημοσιογραφίας του πρακτορείου Reuters, στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Σε αυτήν συμμετείχαν άτομα από τη Βραζιλία, τη Δανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ιαπωνία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία.
Επειδή η συγκεκριμένη δημοσκόπηση διεξήχθη μέσω διαδικτύου, “τα αποτελέσματα δεν είναι απόλυτα αντιπροσωπευτικά των καταναλωτικών συνηθειών των ατόμων που δεν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο”, αναφέρει ο David A.L. Levy, διευθυντής του Ινστιτούτου.
Στο διάγραμμα που βλέπετε, πάνω από το μισό των χρηστών, ηλικίας 18 – 34 ετών, προτιμούν τις ηλεκτρονικές πηγές ενημέρωσης, εν αντιθέσει με το 7% αυτών που είναι άνω των 35 και τοποθετούν τις εφημερίδες, ως πρωταρχικό εργαλείο για την ενημέρωσή τους.
Αυτό που προκαλεί έκπληξη είναι το εύρημα, ότι το ίντερνετ είναι η βασική πηγή ενημέρωσης από κάθε γκρουπ, ακόμα και των πιο μεγάλων σε ηλικία ατόμων. Για παράδειγμα μεταξύ 45 και 54 ετών το 32% των ερωτηθέντων επιλέγει τη διαδικτυακή ενημέρωση σε αντίθεση με το 11% που προτιμά τις εφημερίδες. Ακόμα και τα άτομα άνω των 55 δείχνουν την προτίμησή τους κατά 21% στο διαδίκτυο σε αντίθεση με το 18% που επιμένουν παραδοσιακά.