Εκ' νέου θα συναντηθούν την Πέμπτη ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, με αντιπροσωπεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθεί η εθελοντική φορολόγηση των Ελλήνων εφοπλιστών, μέσω του μοντέλου του φόρου χωρητικότητας στα πλοία, προκειμένου να ενισχυθούν τα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας.
H συμφωνία αφορά τη δέσμευση των Ελλήνων εφοπλιστών να υπάρξει εθελοντικός διπλασιασμός, για τρία έτη, της φορολογίας χωρητικότητας, τόσο για τα πλοία υπό ελληνική σημαία, όσο και για τα πλοία με ξένη σημαία, που διαχειρίζονται εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα.
Για παράδειγμα, αν ένας πλοιοκτήτης με πλοίο ελληνικής σημαίας κατέβαλε μέχρι σήμερα 20.000 ευρώ ετησίως, με τη νέα συμφωνία θα καλείται εθελοντικά να καταβάλει 40.000 ευρώ το χρόνο, για τα επόμενα τρία χρόνια.
Σημειώνεται, επίσης, ότι τα έσοδα του κράτους ενισχύονται ήδη και από την υποχρέωση των πλοίων υπό ξένη σημαία, των διαχειριζόμενων από εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα, να πληρώνουν, από το 2013, ετήσιο φόρο χωρητικότητας.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμης, μιλώντας στο Αθηναϊκό, είπε ότι στη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό θα υπάρξει και ενημέρωση για την οικονομική συνδρομή της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας στο πολύπλευρο πρόγραμμα κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης για τη στήριξη πολυπληθούς μερίδας των πολιτών που πλήττονται από την κρίση.
Σε ερώτηση αν πρόκειται να υπάρξει συζήτηση για τις ατομικές συμβάσεις εργασίας στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου ναυτιλίας και τα σκάφη αναψυχής, ο κ. Βενιάμης δήλωσε ότι το συγκεκριμένο θέμα δεν πρόκειται να συζητηθεί εκ νέου, αλλά ούτε οι Έλληνες εφοπλιστές πρόκειται να το επαναδιαπραγματευθούν.
Η συγκεκριμένη πρόταση, που είχε τη στήριξη της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και είχε κατατεθεί στην κυβέρνηση, προκειμένου να αυξηθεί η απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών στα ελληνόκτητα πλοία, προέβλεπε ελάχιστο μισθό 1.500 δολαρίων για τα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου και τα σκάφη αναψυχής σε δύο εργασιακές κατηγορίες που πιέζονται έντονα στο κόστος εργασίας από τον διεθνή ανταγωνισμό, υποστήριξε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΕΕΕ και πρόσθεσε ότι, στη συγκεκριμένη περίοδο που διανύουμε, η χώρα μας έχει ανάγκη τις θέσεις εργασίας.
Χαρακτήρισε, επίσης, απαράδεκτη τη στάση κάποιων βουλευτών στο συγκεκριμένο θέμα, ενώ επανέλαβε ότι οι ατομικές συμβάσεις θα ίσχυαν μόνο στα κατώτερα πληρώματα και όχι στους αξιωματικούς για τους οποίους εξακολουθούν να ισχύουν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Ο μισθός ενός Έλληνα που είναι μέλος κατώτερου πληρώματος είναι σχεδόν τριπλάσιος από αυτόν που προβλέπει η διεθνής σύμβαση της ITF (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές- International Transport Workers' Federation). Σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO), o κατώτατος μισθός για τους ειδικευμένους ναυτικούς ανέρχεται, για το 2013, στα 586 δολάρια (432 ευρώ) ενώ, το 2014, θα διαμορφωθεί στα 585 δολάρια (445 ευρώ).