Την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά επιτρέπει η εκταμίευση της πρώτης δόση του δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Η δόση φτάνει το συνολικό ποσό των 450 εκατ. ευρώ και ολοκληρώθηκε σε συνεργασία με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, του υπουργείου Οικονομικών και τους αρμόδιους φορείς.
Η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά έχει σχεδιαστεί να γίνει μέσω της γραμμής 3 (μπλε γραμμή), μέσω δυτικών προαστίων.
Συγκεκριμένα, από τη νέα στάση -και μέλλοντα τερματικό σταθμό- της γραμμής 3, Αγία Μαρίνα, στο Χαϊδάρι, η οποία έχει προγραμματιστεί να δοθεί στο κοινό από το φθινόπωρο του 2013, θα εκκινεί υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6 χιλιομέτρων.
Η νέα διαδρομή προς Πειραιά θα έχει άλλους έξι νέους σταθμούς, οι οποίοι θα είναι κατά σειρά: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο. Το έργο της επέκτασης προς τον Πειραιά έχει προϋπολογιστεί στα 515 εκατ. ευρώ συνολικά.
Επίσης, η ΕΤΕπ ενέκρινε και το σχετικό αίτημα της Αττικό Μετρό για την παροχή πίστωσης ύψους 400 εκατ. ευρώ για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.