Τι προσφέρει η πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία υποστήριξης του οδηγού
Η Nissan παρουσίασε την πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία υποστήριξης του οδηγού, συνδυάζοντας την πλοήγηση σε αυτοκινητοδρόμους, με τη δυνατότητα διατήρησης της πορείας σε μια λωρίδα κυκλοφορίας.
Λειτουργώντας ως επέκταση του συστήματος ProPILOT, η συγκεκριμένη τεχνολογία θα κάνει το ντεμπούτο της στην Ιαπωνική αγορά με το Nissan Skyline, το ερχόμενο φθινόπωρο.
Σχεδιασμένο για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, το νέο σύστημα λειτουργεί σε συνδυασμό με το σύστημα πλοήγησης του οχήματος για να βοηθήσει στο χειρισμό του αυτοκινήτου, σύμφωνα με μια προκαθορισμένη διαδρομή, σε καθορισμένους δρόμους. Παράλληλα, για πρώτη φορά, το σύστημα επιτρέπει την οδήγηση χωρίς ο οδηγός να κρατά το τιμόνι, διατηρώντας την πορεία του οχήματος σε μια λωρίδα.
Προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι τελευταίες λειτουργίες του νέου συστήματος, οι οδηγοί πρέπει πρώτα να ορίσουν τον προορισμό τους στο σύστημα πλοήγησης, σχεδιάζοντας μια προκαθορισμένη διαδρομή του ταξιδιού. Μόλις το αυτοκίνητο εισέλθει στον αυτοκινητόδρομο, η οδήγηση με το νέο σύστημα πλοήγησης καθίσταται διαθέσιμη.
Κατά την ενεργοποίηση και αφού έχει οριστεί μια προκαθορισμένη διαδρομή, το σύστημα θα βοηθήσει τον οδηγό να ταξιδέψει σε μια οδική αρτηρία με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας, μέχρις ότου να φτάσει στην έξοδο του αυτοκινητόδρομου που ορίζει η διαδρομή του, βοηθώντας τον να χειριστεί αλλαγές και τυχόν εκτροπές στις λωρίδες κυκλοφορίας.
Το νέο ProPILOT επιτρέπει επίσης την οδήγηση χωρίς τα χέρια του οδηγού να είναι στο τιμόνι, ενόσω το όχημα κινείται σε μια συγκεκριμένη λωρίδα. Όταν το όχημα προσεγγίζει ένα απρόσμενο εμπόδιο ή όταν περνάει ένα πιο αργό όχημα, το σύστημα κρίνει τον κατάλληλο χρονισμό αλλαγής της διέλευσης, βάσει πληροφοριών από το σύστημα πλοήγησης και ανίχνευσης 360 μοιρών. Παράλληλα, παρέχεται μια διαισθητική ηχητική και οπτική καθοδήγηση στον οδηγό, ο οποίος καλείται να θέσει και τα δύο χέρια στο τιμόνι και να επιβεβαιώσει την έναρξη αυτών των λειτουργιών με ένα διακόπτη.
Το όχημα χρησιμοποιεί συνδυασμό καμερών, ραντάρ, σόναρ, GPS και τρισδιάστατων δεδομένων χάρτη υψηλής ευκρίνειας 3D (HD), για την παροχή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο, σχετικά με το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο (με εύρος δράσης 360ο) όπως και για την ακριβή θέση του στο δρόμο. Το σύστημα χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες για να προσφέρει μια ομαλή οδηγική εμπειρία, παρόμοια με αυτή ενός έμπειρου οδηγού. Ένα σύστημα παρακολούθησης του οδηγού στην καμπίνα, επιβεβαιώνει συνεχώς ότι η προσοχή του βρίσκεται στο δρόμο.
Σενάρια χρήσης
Τα σήματα ήχου και οι οπτικές ενδείξεις, ειδοποιούν τον οδηγό όταν είναι διαθέσιμη η λειτουργία πλοήγησης (κατά την είσοδο στην εθνική οδό και εφόσον έχει προκαθοριστεί η διαδρομή με το σύστημα πλοήγησης).
Ο οδηγός μπορεί να ξεκινήσει την πλοήγηση με τη λειτουργία ενός διακόπτη. Από την στιγμή που θα ενεργοποιηθεί, το σύστημα θα σας βοηθήσει να οδηγήσετε το όχημα στο κέντρο της τρέχουσας λωρίδας, διατηρώντας αφενός μια ορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και αφετέρου την ταχύτητα που καθορίζει ο οδηγός.
Η οδήγηση χωρίς τα χέρια του οδηγού να βρίσκονται στο τιμόνι είναι δυνατή, κατά την οδήγηση σε μία λωρίδα, με την προϋπόθεση ότι η προσοχή του οδηγού βρίσκεται στο δρόμο και ο οδηγός είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος, όταν οι συνθήκες στο δρόμο, την κυκλοφορία ή στο όχημα το απαιτούν.
Αν το προπορευόμενο όχημα κινείται πιο αργά από την ταχύτητα που έχει οριστεί από τον οδηγό και το σύστημα εντοπίζει ότι μπορεί να το προσπεράσει, ο οδηγός θα ειδοποιηθεί με ακουστική και οπτική καθοδήγηση. Ο οδηγός μπορεί να συμφωνήσει για την προσπέραση, τοποθετώντας και τα δύο χέρια στο τιμόνι και θέτοντας σε λειτουργία ένα διακόπτη. Με την επιβεβαίωση του οδηγού, το όχημα θα μετακινηθεί ομαλά στη λωρίδα προσπέρασης. Μόλις προσπεράσει το βραδύτερο όχημα και το σύστημα έχει διαπιστώσει ότι είναι δυνατή η επιστροφή στη αρχική λωρίδα οδήγησης, θα ζητήσει σχετική επιβεβαίωση από τον οδηγό για να επαναφέρει το όχημα σε αυτή.
Όταν ο οδηγός επιθυμεί να ξεκινήσει μια αλλαγή λωρίδων, τοποθετεί και τα δύο χέρια στο τιμόνι και ενεργοποιεί το φλας κατεύθυνσης. Το όχημα θα αλλάξει λωρίδα, μόλις το σύστημα διαπιστώσει ότι αυτό είναι εφικτό.
Όταν το όχημα πλησιάσει στην έξοδο του αυτοκινητόδρομου με βάση την προκαθορισμένη διαδρομή, παρέχεται ηχητική και οπτική καθοδήγηση για να ειδοποιήσει τον οδηγό ότι πρόκειται να τερματιστεί η οδήγηση υπό πλοήγηση. Μόλις το όχημα φτάσει στην ράμπα εξόδου της εθνικής οδού, η οδήγηση υπό πλοήγηση απεμπλέκεται και ο οδηγός ελέγχει πλήρως το όχημα.
Νίκος Τσάδαρης