Αθήνα – Πάτρα μέσω τρένου από το 2017

To 2016 θα παραδοθεί η νέα σιδηροδρομική γραμμή της Πελοποννήσου ως τη Ροδοδάφνη. Η ΕΡΓΟΣΕ, μέσω του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της, κ. Κώστα Σπηλιόπουλου, ανακοίνωσε ότι το έτος 2017 έχει προγραμματιστεί το τρένο να φτάνει μέχρι την Πάτρα.

Η ΕΡΓΟΣΕ θα προχωρήσει στα επιπρόσθετα έργα προστασίας της σιδηροδρομικής γραμμής από κλοπές και βανδαλισμούς, μετά τη όξυνση των φαινομένων κλοπής υλικών χαλκού, που έχει διαπιστωθεί.

Ο κ. Σπηλιόπουλος εξήγγειλε κανονικοποίηση και αναβάθμιση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας - Πύργου - Καλαμάτας.

Ταυτόχρονα, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά στην αναβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας.

Το 2016 αναμένεται η πλήρης αναβάθμιση της γραμμής Πειραιάς - Αθήνα - Τρεις Γέφυρες με σηματοδότηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση, ενώ τότε προγραμματίζεται να ολοκληρωθούν και τα έργα εκσυγχρονισμού στο Θριάσιο, αλλά και η παραλλαγή μονής γραμμής με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση της γραμμής Πολύκαστρο - Ειδομένη.

Προωθείται ανάταξη της ηλεκτροκίνησης και της σηματοδότησης για τα τμήματα Αθήνα - Τιθορέα και Δομοκός - Θεσσαλονίκη και η δημοπράτηση της ανάταξης της σηματοδότησης, προϋπολογισμού άνω των 100 εκατ. ευρώ, σε όλο το δίκτυο από Αθήνα ως τα βόρεια σύνορα της χώρας.

Η σηματοδότηση του ΠΑΘΕ/Π, η νέα γραμμή Λιανοκλάδι - Δομοκός, η αναβάθμιση στο τμήμα Πειραιάς - Τρεις Γέφυρες, η β' φάση του Θριασίου και το Διακοπτό - Ρίο είναι έργα που επίσης θα χρηματοδοτηθούν για να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2015.

Στο μεταξύ, εξασφαλίστηκαν χρήματα για τις μελέτες των έργων:

- Σύνδεση του Εμπορικού Λιμένα Καβάλας με το δίκτυο του ΟΣΕ.

- Υπογειοποίηση του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών ως τις Τρεις Γέφυρες.

- Νέα διπλή γραμμή της σύνδεσης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αθηνών (ΣΚΑ) με την κύρια γραμμή του ΟΣΕ προς Β. Ελλάδα, που θα παρακάμπτει το κέντρο του Δήμου Αχαρνών.

- Αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Στρυμόνα - Προμαχώνα και σύνδεσή της με τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης.

- Αναβάθμιση της υποδομής και της επιδομής της υφιστάμενης διπλής γραμμής Αχαρνές - Οινόη.

- Επέκταση του προαστιακού Αττικής στο τμήμα Κορωπί-Λαύριο.