Τον σχεδιασμό της γραμμής του Μουτζούρη, οι υπογραφές για την οποία έπεσαν το 1895, ανέλαβε ο Ιταλός μηχανικός Εβαρίστο ντε Κίρικο, πατέρας του ζωγράφου Τζόρτζιο ντε Κίρικο
Ο θρυλικός Μουτζούρης προσφέρει στους επισκέπτες μία διαδρομή ξεχωριστής ομορφιάς, συγκίνησης, αλλά κι επαφής με την ελληνική μυθολογία. Το τρενάκι του Πηλίου, εδώ και πολλές δεκαετίες ανεβαίνει τις πανέμορφες πλαγιές του βουνού των Κενταύρων, για να τερματίσει στις Μηλιές.
Πρόκειται για μία από τις πιο στενές σιδηροδρομικές γραμμές, στον κόσμο (60 εκατοστά), ενώ ο Μουτζούρης αποτελείται από 4 βαγόνια. Η διαδρομή Άνω Λεχώνια - Μηλιές είναι μία ξεχωριστή εμπειρία, που αξίζει να τη ζήσει, όποιος επισκέπτεται την περιοχή. Το θρυλικό τρενάκι διασχίζει τις κατάφυτες πλαγιές, τους καλαίσθητους παραδοσιακούς οικισμούς του Πηλίου, ενώ προσφέρει μία μαγευτική θέα προς τον Παγασητικό.
Η ταχύτητα του είναι 20 χιλιόμετρα την ώρα και διανύει μια διαδρομή συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων, διάρκειας 90 λεπτών. Και οι ομορφιές της διαδρομής δε σταματούν εδώ, καθώς περνάει από χαράδρες, τοξωτά γεφύρια και σήραγγες. Και κάπου εκεί, ο Μουτζούρης δίνει ραντεβού με τη μυθολογία. Το μυθικό βουνό των Κενταύρων και εξοχική κατοικία των Ολύμπιων θεών, δεν γίνεται να μη σε ταξιδέψει. Μάλιστα, μέσα στη χαράδρα του Ταξιάρχη που στρίβει το τρενάκι για να φτάσει στις Μηλιές, βρίσκεται η σπηλιά του Κένταυρου Χείρωνα, του δασκάλου του Αχιλλέα.
Τον σχεδιασμό της γραμμής του Μουτζούρη, οι υπογραφές για την οποία έπεσαν το 1895, ανέλαβε ο Ιταλός μηχανικός Εβαρίστο ντε Κίρικο, πατέρας του ζωγράφου Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Το τμήμα Βόλου – Λεχωνίων εγκαινιάστηκε το 1897 και είχε μήκος 13 χιλιομέτρων. Το 1903 επεκτάθηκε έως τις Μηλιές κι έφτασε σε μήκος τα 29 χιλιόμετρα.
Για την υλοποίηση της κατασκευάστηκαν, μεταξύ άλλων, εννέα πέτρινα γεφύρια αλλά και μια μεταλλική γέφυρα, που βρίσκεται στο ύψος του χειμάρρου Ταξιάρχη και πήρε το όνομα «Γέφυρα ντε Κίρικο». Σήμερα, ο Μουντζούρης συνδέει τα Λεχώνια με τις Μηλιές.