Η παχυσαρκία φαίνεται να "χτυπά" όλο και περισσότερα μικρά παιδιά, καθώς πέρα από τις κακές διατροφικές επιλογές λιγότερο από το 50% των αγοριών και το 28% των κοριτσιών του δημοτικού σχολείου, πληρούν τα κατώτερα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας που απαιτούνται για τη διατήρηση της υγείας.
Η νέα τάση στα βιντεοπαιχνίδια με ενεργές κονσόλες που ακολουθούν την κίνηση του παίκτη (π.χ., Xbox-Kinect, Wii), μπορεί να παρέχει μια εναλλακτική μορφή άσκησης για την αντιμετώπιση των καθιστικών συμπεριφορών των παιδιών, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The Journal of Pediatrics.
Ερευνητές από δύο Πανεπιστήμια της Δυτικής Αυστραλίας, το Liverpool John Moores και το Swansea, αξιολόγησαν 15 παιδιά, ηλικίας 9-11 ετών, τα οποία συμμετείχαν σε βιντεοπαιχνίδια με ενεργή συμμετοχή του παίκτη, το λεγόμενο "exergaming", για 15 λεπτά σε χαμηλής έντασης παιχνίδια και σε υψηλής έντασης.
Οι ερευνητές μέτρησαν την κατανάλωση ενέργειας καθώς και την αγγειακή απόκριση σε κάθε δραστηριότητα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, βρήκαν ότι το υψηλής έντασης exergaming προκάλεσε μία ενεργειακή δαπάνη που ισοδυναμεί με μέτριας έντασης άσκηση ενώ το χαμηλής έντασης exergaming οδήγησε σε αντίστοιχες δαπάνες ενέργειας χαμηλής έντασης άσκησης. Επίσης το υψηλής έντασης exergaming αύξησε τον καρδιακό ρυθμό και την ποσότητα θερμίδων που έκαψαν τα παιδιά, ενώ οι συμμετέχοντες ανέφεραν παρόμοια επίπεδα απόλαυσης στο παιχνίδι και στις δύο εντάσεις.
"Πρόκειται για μία πολύ καλή μορφή δραστηριότητας για τα παιδιά και μέσα από τέτοιου είδους βιντεοπαιχνίδια μπορεί να αποκτήσουν μακροχρόνια και διαρκή οφέλη για την υγεία τους. Επίσης θα πρέπει να θεωρηθεί ως μέσο για την ενθάρρυνση των παιδιών να γίνουν πιο δραστήρια", τόνισε ο επικεφαλής της έρευνας Δρ. Naylor.