Μια νέα εξέλιξη, στο πνεύμα της τελευταίας (κλείσιμο του εργοστασίου στη Varese), ξαναφέρνει στο προσκήνιο τα σύγχρονα βάσανα της Husqvarna. Την οποία, ως γνωστόν, έχει αγοράσει ο Stefan Pierer στο όνομα της εταιρείας του, Pierer Industries AG, προκειμένου να μην φανεί ότι την καταπίνει η ΚΤΜ.
Κάτι τέτοιο, πιθανότατα θα ξυπνούσε τους χαρτογιακάδες των Βρυξελλών και τα "αντιμονοπωλιακά" τους αντανακλαστικά. Μην ξεχνάμε ότι η ΚΤΜ, εκτός από τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μοτοσυκλετών εκτός δρόμου στην Ευρώπη, είναι πλέον και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών συνολικά, με βάση τις πωλήσεις μονάδων.
Δεν είναι ασυνήθιστο για τους επιτυχημένους κατασκευαστές να αγοράζουν κάποιον μικρότερο, ειδικά όταν βρίσκεται σε δύσκολη θέση και άρα πουλιέται σε "τιμή ευκαιρίας". Οι πωλήσεις των Husqvarna είχαν πέσει σε τετραψήφιο νούμερο όταν η BMW αποφάσισε να ξεφορτωθεί τον ιταλικό μπελά.
Κι αυτό παρότι είχαν αρχίσει να ανακάμπτουν το 2012, χάρη στα νέα μοντέλα δρόμου που βγήκαν στην παραγωγή με τη βοήθεια των Γερμανών: τη Nuda 900, τη Strada 650 και την Terra 650. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη πολλά σκοτεινά σημεία στην όλη υπόθεση. Καταρχήν, δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο τι σκοπεύει να κάνει ο Pierer την Husqvarna.
Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν τρία σενάρια στα στόματα των αναλυτών. Το πρώτο θέλει το κλείσιμο του εργοστασίου στην Ιταλία. Η παραγωγή των Husky θα γίνεται πλέον στην Αυστρία. Στην Ιταλία θα μείνουν, ακούγεται, μόνον δύο μικρά τμήματα Σχεδιασμού και Μάρκετινγκ.
Δυνατό σημείο του "Σεναρίου 1" είναι η δυνατότητα πώλησης του εργοστασίου στην Ιταλία για άμεση ανάκτηση μέρους των χρημάτων που ξοδεύτηκαν (ή επενδύθηκαν;) στην αγορά.
Αδυναμία του "Σεναρίου 1" είναι η απόφαση για τερματισμό της παραγωγής των μοντέλων δρόμου, αυτών δηλαδή ακριβώς που έφεραν τη μικρή ανάκαμψη των πωλήσεων! Γιατί; Επειδή οι κινητήρες προέρχονταν από την BMW; Ίσως, αν και δεν είναι η πρώτη φορά που γνωστοί κατασκευαστές δανείζονται κινητήρες. Παραλλαγή του "Σεναρίου 1" θέλει την παραγωγή να μετακομίζει σε τρίτη χώρα, χαμηλού εργατικού κόστους.
Ένα δεύτερο σενάριο θέλει την ΚΤΜ απλώς να ενσωματώνει τις πωλήσεις των Husqvarna σε εκείνες των KTM και Husaberg... κλείνοντάς την. Όπως και να το κάνουμε, 10.000 επιπλέον μοτοσυκλέτες (τόσες πουλάει η Husqvarna) είναι σημαντικός αριθμός.
Είτε διατηρήσει τη "Husky", είτε την "τερματίσει", ο όμιλος ΚΤΜ μπορεί να κάνει αυτές τις πωλήσεις δικές του. Διότι οι τρεις αυτοί κατασκευαστές (ΚΤΜ, Husaberg και Husqvara) κυνηγούν ουσιαστικά το ίδιο κοινό και λογίζονται αθροιστικά.
Κάθε πώληση KTM αφαιρεί μία μοτοσυκλέτα από τις πωλήσεις της Husaberg ή της Husqvarna. Οπότε, αν δεν πουληθεί καμιά Husqvarna, θα πουληθούν ισάριθμα περισσότερα ΚΤΜ και Husaberg.
Αν σε αυτό προστεθεί και το γεγονός του υπέρογκου κόστους λειτουργίας της Husqvarna, που κατά ορισμένες πηγές φτάνει τα 200 εκατ. ευρώ ετησίως, τότε το "Σενάριο 1" (διατήρηση της Husky) χλομιάζει πολύ. Αδυναμία του "Σεναρίου 2" είναι η πιθανή αντίδραση κάποιων υπηρεσιών από τις Βρυξέλλες. Και η κακή διαφήμιση που πιθανώς θα αποφέρει η εξαγορά και το κλείσιμο της Husqvarna.
Μένει (με πολλά ερωτηματικά είναι αλήθεια) το "Σενάριο 3" που είναι η επένδυση χρόνου και χρήματος, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό της μάρκας και την επιστροφή της στην κερδοφορία. Ένα σενάριο που στην καλύτερη περίπτωση θα απαιτήσει κάποια 2 με 3 χρόνια και πρόσθετη οικονομική επένδυση.
Ποιο είναι το πιθανότερο μέλλον της ιταλικής εταιρείας; Για τον κόσμο ευκταίο θα ήταν το 3ο. Ποιος δεν θα ήθελε να δει στην παραγωγή τα πολύ ενδιαφέροντα πρωτότυπα Husqvarna Moab, Baja και E-Go;
Δυστυχώς αυτό είναι και το πλέον απίθανο. Οπότε μένει να ευχηθούμε απλά να παραμείνει ζωντανή η ιστορική φίρμα, και να μην ακολουθήσει τη μοίρα άλλων ιταλικών εταιρειών σε παρόμοια θέση. Θυμίζει κάτι το όνομα Benelli;