Το πετυχημένο startup του Σαν Φρανσίσκο
Η Silicon Valley είναι γνωστή στα πέρατα του επιχειρηματικού κόσμου για τις τρελές παροχές που δίνει στους εργαζομένους της, προσπαθώντας να προσελκύσει και να κρατήσει τα μεγαλύτερα ταλέντα.
Μια εταιρία όμως έχει φτάσει τα προνόμια ακόμα πιο μακριά, νικώντας στα σημεία τους κολοσσούς της τεχνολογικής βιομηχανίας.
Ο λόγος για ένα πετυχημένο startup του Σαν Φρανσίσκο που δίνει υποχρεωτική πενθήμερη άδεια στους υπαλλήλους του ώστε να μείνουν στο σπίτι και να χαλαρώσουν.
BetterUp τη λένε και είναι μια εφαρμογή που συνδέει επαγγελματίες καριέρας και συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού με όποιον αναζητεί τις συμβουλές τους. Η πενθήμερη άδεια που δίνει κάθε χρόνο στους εργαζομένους της είναι για «να σταματήσουν να δουλεύουν στην πρωινή τους εργασία και να δουλέψουν πάνω στον εαυτό τους», λέει χαρακτηριστικά ο νεαρός συνιδρυτής και γενικός διευθυντής Alexi Robichaux.
«Εσωτερικές μέρες δουλειάς» αποκαλεί αυτό το πενθήμερο εκτός εργασίας, το οποίο μπορείς να πάρεις τμηματικά. Και οι περισσότεροι έτσι το κάνουν, παίρνοντας τις Δευτέρες ή τις Παρασκευές για να επεκτείνουν την αργία του Σαββατοκύριακου.
Ο Robichaux τους συμβουλεύει πάντως να μην τις σπαταλούν σε ανόητες δραστηριότητες, αλλά να κάνουν πράγματα καλά για την ψυχή τους. Κι αυτό κάνουν οι περισσότεροι, άλλοι κάθονται στο σπίτι και διαβάζουν και άλλοι πάνε εκδρομές. Επιβεβλημένο είναι φυσικά να μην απαντούν σε εταιρικές κλήσεις και emails, καθώς ο σκοπός είναι η πλήρης αποτοξίνωση από το εργασιακό περιβάλλον.
«Η περισσότερη δουλειά που κάνουμε στις ζωές μας είναι έξω από μας», λέει ο Robichaux, «αλλά μέρος του να είσαι επαγγελματίας, ειδικά στη δημιουργική οικονομία, είναι και το να δουλεύεις με τον εαυτό σου».
Η BetterUp εγκαινίασε την παροχή πριν από δύο χρόνια, όταν είχε μόλις 30 υπαλλήλους. Σήμερα οι 150 και πλέον εργαζόμενοί της όχι μόνο κάνουν χρήση της υπηρεσίας, αλλά μοιράζονται κιόλας τις εμπειρίες τους στο κανάλι επικοινωνίας της εταιρίας που είναι ειδικά αφιερωμένο στις «εσωτερικές μέρες δουλειάς».
Η BetterUp χρηματοδοτήθηκε πρόσφατα με 40 εκατ. δολάρια, είναι μια από τις πιο καυτές εταιρίες της Silicon Valley και τις υπηρεσίες της χρησιμοποιούν κολοσσοί όπως η Airbnb, ηLyft, το LinkedIn κ.ά.