Οδηγός επαγγελματικής επιβίωσης από τον αντιπρόεδρο έρευνας του Business Insider Intelligence
Είναι σίγουρα μια άβολη στιγμή όταν σου ζητά κάτι το αφεντικό σου κι εσύ έχεις μπερδευτεί με το τι ακριβώς θέλει.
Γιατί έτσι ακόμα και η σκληρή δουλειά σου μπορεί να παραγνωριστεί, νιώθοντας πως έχεις χάσει όχι μόνο τον χρόνο σου, αλλά και το καλό σου όνομα στην εταιρία.
Τι μπορείς όμως να κάνεις για να μη χάσεις ολότελα στο μπερδεμένο αυτό παιχνίδι της επικοινωνίας. Την απάντηση έχει ο John Heggestuen, αντιπρόεδρος έρευνας στο Business Insider Intelligence, το αναλυτικό εργαλείο του περιοδικού Business Insider για την αγορά. Ο Heggestuen έχει από κάτω του μια ομάδα 20 αναλυτών και ερευνητών σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο και ξέρει καλά τι λέει.
Πρώτα από όλα, συμβουλεύει, πρέπει να κατανοήσουμε τη θέση του αφεντικού. Γιατί μπορεί μεν να είναι δική του αρμοδιότητα η στοχοθεσία, η επικοινωνία δεν είναι ωστόσο πάντα εύκολη, ειδικά σε πολυπληθείς ομάδες και κάτω από πιεστικές συνθήκες.
«Ακόμα και οι καλύτεροι μάνατζερ δεν είναι σαφείς κάποιες φορές», λέει χαρακτηριστικά, «αν κατανοήσεις τη δυσκολία της δουλειάς τους, αυτό θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς τα αρνητικά συναισθήματα και να επικεντρωθείς στην κατεύθυνση εξεύρεσης μιας λύσης για το πρόβλημα».
Μετά, μας λέει, ρώτα τον «ποια θα ήταν η επιτυχία για αυτό το project;». Πρόκειται περί πολύ δυνατής ερώτησης, εξηγεί, γιατί δεν έχει να κάνει με το πώς κάνεις εσύ τη δουλειά σου, αλλά με τη συνολική επιτυχία του έργου και την επίτευξη του επιθυμητού στόχου.
Αν και πάλι δεν είναι σαφές τι ακριβώς ζητά από σένα, συνέχισε να μαθαίνεις περισσότερες λεπτομέρειες: «Ρώτα τον ‘‘ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί δείκτες επιτυχίας;’’». Τα κριτήρια της επιτυχίας δεν είναι πάντα σαφή και σίγουρα όχι τα ίδια για όλους, πρέπει λοιπόν να ξεκαθαριστεί το τοπίο. Και να δεις τι θεωρεί αυτός σημαντικό. Μπορεί ωστόσο, μας λέει, να γίνει σαφές πως ο διευθυντής δεν έχει επεξεργαστεί πλήρως την κατάσταση και δεν ξέρει ουσιαστικά τι σημαίνει επιτυχής έκβαση, ο ρόλος σου λοιπόν εδώ είναι να τον βοηθήσεις να διαχειριστεί το πρόβλημα.
«Αυτή είναι μια καλή ευκαιρία για σένα να δείξεις τις δυνατότητές σου. Βοήθα τον μάνατζέρ σου να ορίσει την επιτυχία», χωρίζοντας το έργο σε μικρότερα κομμάτια που είναι ευκολότερο να οριστούν.
Κάθε τέτοια αναποδιά, καταλήγει, οφείλει να ακολουθείται από ένα επεξηγηματικό email που θα στείλεις καθαρογράφοντας τους στόχους και εξηγώντας τι πρέπει τελικά να κάνει ο καθένας. Κι εσύ μέσα σε αυτούς!