ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΝΕΚΤΑΡΙΟ Β. ΝΩΤΗ
Είναι κάποιοι άνθρωποι, οι οποίοι σε κερδίζουν από την πρώτη συνάντηση μαζί τους. Από το χαμόγελό τους και τον τρόπο, που σου δίνουν το χέρι τους. Ένας εξ αυτών, είναι ο Γιάννης Χήτος. Ο άνθρωπος, που – σε πείσμα πολλών, που τον απέτρεπαν να κάνει το μεγάλο βήμα – έστησε μια ομάδα ανθρώπων, “που το είχαμε πιστέψει και όλα πήγαν καλά”. Σε τι ;
Στην είσοδό του στη – δύσκολη – αγορά μπίρας. Στο... όνειρο, που είδε, να λανσάρει ξανά την μπίρα FIX στη ζωή του Έλληνα beer aficionado και όχι μόνο.
Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Πόσο εύκολο, όμως, είναι – όχι απλά να γίνει πραγματικότητα το όνειρο, αλλά επιπλέον – να πετύχει και να είναι βιώσιμο ;
“Εύκολο δεν είναι. Σε μια τέτοια εποχή, δεν υπάρχει κάτι, που να μπορείς να το πεις εύκολο. Από την άλλη πλευρά, αυτή η κατάσταση κρύβει κάποιες ευκαιρίες, τις οποίες εμείς διαγνώσαμε σχετικά νωρίς και πάνω σε αυτές χτίζουμε και προχωράμε στην πορεία, που έχουμε μέχρι σήμερα”, απαντά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.
ΤΟ “ΕΛΛΗΝΙΚΟ” ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ
“Ένα σημαντικό θέμα είναι η ελληνικότητα, που ξαναγύρισε σήμερα στην επικαιρότητα, και τι πιο γνήσιο και αληθινό, όταν στο όνομα του προϊόντος αναφέρεται η λέξη Hellas, κατά το FIX HELLAS. Τι πιο γνήσιο από αυτό, για να μπορέσει ο κόσμος να καταλάβει και να στηρίξει τα προϊόντα, που παράγονται στη χώρα μας”, προσθέτει.
Με την τελευταία αγορά, όπου απέκτησε παρουσία, να είναι η Κίνα, η FIX θα επεκτείνει την παρουσία της σε 18 χώρες μέσα στο 2013. Με το brand, όμως, Ελλάδα να δυσφημείται σφόδρα την τελευταία τριετία, πόσο εύκολο είναι να σταθεί ένα προϊόν εκτός συνόρων ;
“Κάθε αγορά έχει τις ιδιαιτερότητές της, οπότε ποικίλλει ο βαθμός διείσδυσης ενός προϊόντος. Η υποδοχή σε αρκετές από αυτές τις χώρες ήταν εξαιρετικά θετική, σε κάποιες άλλες είναι πιο ουδέτερη και θέλει περισσότερο προσπάθεια. Αναμενόμενο όμως. Σίγουρα, το ελληνικό στοιχείο σε κάποιες χώρες βοηθάει για την πιο γρήγορη ένταξη του προϊόντος σε αυτές, βοηθούν οι ελληνικές παροικίες”, υποστηρίζει ο Γιάννης Χήτος και προσθέτει : “Όπου έχουμε κάνει τις επαφές, η ανταπόκριση ήταν θετική. Στην Κίνα, για παράδειγμα, ο,τιδήποτε ελληνικό είναι πολύ ψηλά στη συνείδηση του κόσμου, το αγκαλιάζουν”.
ΓΙΑΤΙ ΜΠΗΚΕ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΜΠΙΡΑΣ
Τι ήταν αυτό, λοιπόν, που τον έκανε να μπει στην αγορά μπίρας ;
“Την αγορά αυτή την έβλεπα 6-7 χρόνια πριν. Ο λόγος ήταν ότι ναι μεν υπήρχε μια εταιρεία με τεράστιο μερίδιο, από κει και πέρα, όμως, έβλεπα, έχοντας και την τεράστια πείρα από το νερό, ότι ο κόσμος είχε αρχίσει να κουράζεται και έψαχνε και άλλες επιλογές. Όταν προέκυψε η FIX, ήταν το κλειδί για το επόμενο βήμα”.
Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας ;
“Ότι τρέχουμε με πολύ ψηλότερα standards από αυτά, που είχαμε προδιαγράψει. Το 2012 φτάσαμε σε μερίδιο 12% και τα πλάνα μας δείχνουν πως θα πιάσουμε το στόχο και φέτος στο 15%, δηλαδή ανάπτυξη 25% στη χρονιά”.
Άλλωστε, η καλή μέρα φαίνεται από το... πρωί.
“Όταν πρωτοβγήκε το προϊόν, ήταν απίστευτα τα τηλέφωνα, που είχαμε, και τα mail, που λαμβάναμε καθημερινά, για συγχαρητήρια, αλλά και τα παράπονα την πρώτη χρονιά, γιατί δεν έβρισκαν το προϊόν. Ήταν τέτοια η ζήτηση, ήταν ασύλλητπο αυτό που γινόταν, οι πιέσεις που δεχόμασταν. Είχαμε βάλει δελτίο σε κάθε παραγγελία, για να μπορέσει να εξυπηρετηθεί η αγορά ! Ήταν μοναδικό !”, λέει υπομειδιώντας.
ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ BONUS ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΡΙΣΗΣ
Πόσο εύκολο, όμως, είναι να προσπαθείς να έχεις ευχαριστημένους τους εργαζομένους σου μέσα σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, παρά την επιτυχημένη πορεία του προϊόντος σου ;
“Η λογική, που υπάρχει, είναι ότι οι εργαζόμενοι είναι μέτοχοι σε αυτή την προσπάθεια και καρπούνται την επιτυχία και την αποτυχία. Μέχρι στιγμής, μόνο επιτυχίες έχουμε. Έτσι, όχι μόνο δεν κάναμε καμία μείωση μισθού, αλλά δώσαμε και τα μπόνους, που είχαμε υποσχεθεί αντί αύξησης. Μάλιστα, από τις αρχές του 2013, που λόγω των νέων μέτρων υπάρχει επίπτωση με τις εργοδοτικές εισφορές στα χρήματα, που θα έπαιρνε ο κάθε εργαζόμενος, ειδικά πάνω από τις μεσαίες αποδοχές, η εταιρεία αποφάσισε να καλύψει - και το έχει κάνει ήδη - τη διαφορά, ώστε – σε απόλυτο νούμερο - ο εργαζόμενος να παίρνει αυτά που έπαιρνε το 2012”.