Να υπάρξει προβολή των ελληνικών προϊόντων στη Ρωσία, ζήτησε μιλώντας στο 2ο Ελληνορωσικό εξαγωγικό συμπόσιο ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος.
"Η πορεία των ελληνικών εξαγωγών προς τη Ρωσία, τα τελευταία χρόνια, αντικατοπτρίζει τη διάθεση των εκατέρωθεν επιχειρηματικών κοινοτήτων να αξιοποιήσουν από κοινού τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των ελληνικών προϊόντων" υπογράμμισε ο κ. Μίχαλος και πρόσθεσε ότι το 2012 η αξία των ελληνικών εξαγωγών πλησίασε τα 460 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 22% σε σύγκριση με το 2011. Σημειώνεται ότι ο κλάδος των οπωροκηπευτικών είχε καθοριστική συμμετοχή σε αυτή την αύξηση, όμως ιδιαίτερα ενθαρρυντικές ήταν οι τάσεις και σε μια σειρά από άλλους κλάδους τροφίμων, όπως τα ιχθυηρά, αλλά και τομείς όπως τα δομικά υλικά, τα είδη ένδυσης, οι γούνες, τα φαρμακευτικά προϊόντα και τα καλλυντικά.
"Οι προοπτικές για περαιτέρω διεύρυνση και ενίσχυσης της παρουσίας των ελληνικών προϊόντων στη ρωσική αγορά είναι εξαιρετικές. Και γι' αυτό ακριβώς θεωρούμε σημαντική κάθε προσπάθεια με στόχο τη διευκόλυνση της δικτύωση μεταξύ επιχειρήσεων και την αντιμετώπιση τυχόν εμποδίων, σε θέματα γλώσσας, τελωνειακών και άλλων διοικητικών διαδικασιών, τραπεζικών συναλλαγών κτλ. Επίσης είναι σημαντικό για μας να υπάρξουν πρωτοβουλίες προβολής των ελληνικών προϊόντων στους Ρώσους καταναλωτές, με στόχο να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητά τους, να στηριχθούν οι πωλήσεις τους και να προκύψει όφελος τόσο για τους Έλληνες εξαγωγείς όσο και για τους τοπικούς συνεργάτες τους. Στο πλαίσιο αυτό, δραστηριοποιείται ήδη το ΕΒΕΑ αλλά και η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, η οποία τον περασμένο Σεπτέμβριο συμμετείχε στην έκθεση World Food Moscow ως επικεφαλής επιχειρηματικής αποστολής. Οι πρωτοβουλίες μας προς αυτή την κατεύθυνση είναι βέβαιο ότι θα συνεχιστούν, σε συνεργασία με τα τοπικά επιμελητήρια, με διμερείς επιχειρηματικούς φορείς όπως το Ελληνορωσικό Επιμελητήριο, αλλά και με αρμόδιους φορείς της Ρωσίας. Πιστεύουμε πραγματικά ότι αξίζει τον κόπο να επενδύσουμε προς αυτή την κατεύθυνση, με κινήσεις που βοηθούν τις ελληνικές επιχειρήσεις να βρουν συνεργάτες, αλλά και να προωθήσουν τα προϊόντα τους στη ρωσική αγορά με περισσότερη γνώση, με ανταγωνιστικότερες προδιαγραφές και με μεγαλύτερη επιτυχία" υπογράμμισε o πρόεδρος του ΕΒΕΑ.