Στη Γαλλία, και συγκεκριμένα στο Σαν Τροπέ, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη νέα Mercedes CLA, στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασής της στους εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου. Πρόκειται για το νέο κόμπακτ αυτοκίνητο της γερμανικής εταιρείας που βασίζεται στο δάπεδο ΜFA -όπως και οι Β-Class και A-Class-, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν δύο τουλάχιστον ακόμα προσθιοκίνητα μοντέλα (εκ των οποίων το ένα θα είναι μικρό SUV).
Το CLA είναι, όμως, ένα πολύ σημαντικό μοντέλο, που σηματοδοτεί μια μεγάλη αλλαγή για τη Mercedes. Είναι, για την ακρίβεια, κάτι τελείως διαφορετικό απ' ό,τι έκανε έως σήμερα. Μετά την Α-Class , η οποία απέδειξε πως μπορεί να κινηθεί με αξιώσεις σε χωράφια που σφετερίζονταν με επιτυχία άλλοι κατασκευαστές, η CLA αποδεικνύει πως το όλο εγχείρημα αποτελεί μια συνειδητή επιλογή προς μια νέα κατεύθυνση. Άλλωστε, βασικός στόχος δεν είναι άλλος από την προσέλκυση νέων σε ηλικία πελατών.
Με σπορ διάθεση, σύγχρονο ντιζάιν, αλλά και το αεροδυναμικότερο αμάξωμα αυτοκινήτου ευρείας παραγωγής, η CLA ουσιαστικά εγκαινιάζει μια νέα κατηγορία. Baby CLSτην αποκαλούν οι Γερμανοί και έχουν δίκιο, αφού είναι ένα τετράπορτο σεντάν με αισθητική κουπέ, χαμηλότερη τιμή και εντελώς ξεχωριστό. Είναι 338 χλστ. μακρύτερη της A-Class, 3 χλστ. μικρότερη σε πλάτος και 4 χλστ. ψηλότερη, έχει το ίδιο μεταξόνιο των 2.699 χλστ., ενώ προσφέρει 129 λίτρα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (470 λίτρα) και μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες, αν και η γραμμή της οροφής θα περιορίσει τους ψηλούς. Ο σχεδιασμός του ταμπλό παραπέμπει άμεσα στην A-Class, με το ίδιο υψηλό επίπεδο ποιότητας και εργονομίας. Οι διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες ξεκινούν από τα 1.6 λίτρα (με 122 ή 156 ίππους) και φτάνουν στα 1.991 κ.εκ. (211 ίπποι), ενώ την γκάμα συμπληρώνουν ο ντίζελ των 2.143 κ.εκ. (170 ίπποι) και -από το Σεπτέμβριο- ο 1800αρης των 136 ίππων. Όλοι οι κινητήρες εξοπλίζονται με σύστημα start/stop, πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων euro 6 και διατίθενται σε συνδυασμό με κίνηση στους εμπρός ή, προαιρετικά, και στους τέσσερις τροχούς.
Ο σπορ χαρακτήρας και οι δυνατότητες του μικρού δαπέδου, που έχουν ήδη αποδειχθεί στην Α-Class, παραμένουν θεμελιώδη στοιχεία και της CLA. H διαφορά έγκειται στο γεγονός πως τώρα οι αναρτήσεις (γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός , τεσσάρων σύνδεσμων με αντιστρεπτική πίσω)είναι πιο μαλακά ρυθμισμένες, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση, χωρίς, όμως, παράλληλα να αλλοιώνουν το σπορ προσανατολισμό του 4θυρου μοντέλου. Το πλαίσιο μπορεί να τα βγάλει άνετα πέρα με τους, δυνατούς και πρόθυμους σε απόκριση, μεγάλης χωρητικότητας κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, οι οποίοι στη γρήγορη οδήγηση μπορούν να εκθέσουν ακόμα και το 7ταχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ακριβές και ικανό να μεταφέρει μεγάλο όγκο πληροφορίας από το δρόμο το τιμόνι, αν και ίσως αρκετά υποβοηθούμενο.
Το λανσάρισμα της CLA στην Ελλάδα ξεκινά άμεσα, σε τιμές από 28.900 ευρώ. Αξίζει να σημειώσουμε πως το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης Collision Prevention Assist περιλαμβάνεται στο στάνταρντ εξοπλισμό, με δυνατότητα λειτουργίας από ταχύτητα 7 χλμ./ώρα και επίτευξης του ιδανικού φρεναρίσματος όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ φρένου. Τέλος, όπως και η A-Class , η CLA διατίθεται σε εκδόσεις με άνετη ή σπορ ανάρτηση, με την τελευταία να είναι εκτός από σκληρότερη και χαμηλότερη, κατά 15 εμπρός και 10 χλστ. πίσω.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μercedes CLA
EKΔΟΣΗ
|
180
|
200
|
250
|
220 CDI
|
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (κ.εκ.)
|
1.595
|
1.595
|
1.991
|
2.143
|
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (ίπποι/σ.α.λ.)
|
122/5.000
|
156/5.300
|
211/5.500
|
170/3.400
|
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ Νm/σ.α.λ
|
200/1.250
|
250/1.250
|
350/1.200
|
350/1.400
|
KATAΝΑΛΩΣΗ
|
5,4-5,6
|
5,5-5,7
|
6,1-6,2
|
4,2-4,5
|
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2
|
126-130
|
127-131
|
142-144
|
109-117
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
|
|
|
0-100 ΧΛΜ.ΩΡΑ (δλ.)
|
9,3
|
8,6
|
6,7
|
8,2
|
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (χλμ./ώρα)
|
210
|
230
|
240
|
230
|
ΤΙΜΗ (ευρώ)
|
28.900
|
31.900
|
39.900
|
41.100
|