Με ατού την ανάρτηση, την ποιότητα και την τιμή
Στις αρχές Νοεμβρίου, από αυτή την ενότητα σας παρουσιάσαμε εκτενώς την ανανεωμένη Skoda Fabia 3ης γενιάς, που παρουσιάστηκε στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Όμως, το δημοφιλές μοντέλο είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά, αλλά και να το οδηγήσουμε στους δύσκολους δρόμους του παραλιακού μετώπου της Αττικής.
Στην πρόσφατη παρουσίαση της αντιπροσωπείας πάντως, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην έκδοση Monte Carlo (διακριτικός τίτλος κατοχυρωμένος από την Skoda λόγω των συμμετοχών της στον θρυλικό αγώνα) την οποία και οδηγήσαμε με τον 1000άρη κινητήρα των 95 ίππων και 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Η σπορτίφ αυτή έκδοση διατίθεται με μπροστινό και πίσω σπόιλερ, καθώς και με πίσω διαχύτη σε σπορ μαύρο χρώμα. Το διακριτικό έμβλημα Monte Carlo κυριαρχεί στις δυο μεσαίες κολόνες (Β) και στα μαρσπιέ των θυρών, με τα πλαϊνά (μαρσπιέ) σε μαύρο χρώμα. Ο πίνακας οργάνων έχει φινίρισμα με ανθρακί ντεκόρ, ενώ τα σπορ καθίσματα έχουν επένδυση από ανθρακί δέρμα με λευκές ραφές. Οι κόκκινες διακοσμητικές ραφές στις μπροστινές επενδύσεις θυρών, καθώς και το προαιρετικό κεντρικό υποβραχιόνιο, παραπέμπουν επίσης στον κόσμο των αγώνων αυτοκινήτου.
Κατά τα λοιπά, να θυμίσουμε ότι, η ανανέωση της Fabia δεν είναι ριζική, καθώς δεν προσθέτει κάτι νέο στα μηχανικά μέρη, αλλά έχουν γίνει αλλαγές περιορισμένης έκτασης, όπως νέα φώτα και προφυλακτήρας εμπρός, αλλαγές στα πίσω φώτα και τον πίσω προφυλακτήρα, όσο και στο εσωτερικό όπου έχει ξανασχεδιαστεί ο πίνακας οργάνων και χρησιμοποιούνται νέα υλικά. Οι πλέον σημαντικές αλλαγές πάντως, έχουν γίνει στα ηλεκτρονικά στοιχεία εξοπλισμού, που ακολουθούν τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας.
Βελτιώσεις και προσθήκες υπάρχουν στον εξοπλισμό ασφαλείας, όπως η αυτόματη εναλλαγή φώτων από τη μεγάλη στη μεσαία σκάλα, συστήματα υποβοήθησης στις αλλαγές λωρίδων κυκλοφορίας κλπ., ενώ για την πληροφόρηση – ψυχαγωγία οδηγού και επιβατών, έχει προστεθεί ένα νέο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών και περισσότερες δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Όλοι οι κινητήρες είναι 3κύλινδροι, 1.000 κ.εκ. βενζίνης (με απόδοση ο ατμοσφαιρικός 75 ίππους και οι τούρμπο 95 ή 110 ίππους) και τα κιβώτια είναι χειροκίνητα 5 ή 6 σχέσεων, ή και διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων.
Όλοι οι κινητήρες έχουν αναβαθμισμένο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων και ανταποκρίνονται στις τελευταίες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, ενώ –προς το παρόν τουλάχιστον- δεν προβλέπεται κινητήρας φυσικού αερίου.
Στην διάρκεια της γνωριμίας, οδηγήσαμε σβέλτα την Fabia Monte Carlo με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 95 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, για να εντυπωσιαστούμε από τον τρόπο που συμπεριφέρεται η ανάρτηση. Με μικρές κλίσεις, μεγάλη ενδοτικότητα, συνεχή επαφή με τον –όχι καλής ποιότητας- δρόμο, χωρίς αναπηδήσεις και θορύβους, η ανάρτηση της Fabia (ίδια σε όλες της εκδόσεις) είναι το δυνατό της σημείο, μαζί με την στιβαρότητα του αμαξώματος, την ποιότητα συναρμολόγησης των υλικών και τις έξυπνες λύσεις για την διευκόλυνση των επιβατών. Η άνεση είναι βελτιωμένη από την προηγούμενη έκδοση και η συμπεριφορά προβλέψιμη και εύκολα ελεγχόμενη με το σαφές τιμόνι, ακόμα και όταν στην πίεση το εμπρός μέρος εμφανίζει τάσεις υποστροφής (ή αλλιώς στρίβει λιγότερο από όσο θα ήθελε ο οδηγός).
Ο κινητήρας σίγουρα δεν βάζει φωτιά στον δρόμο, αλλά έχει απόλυτα γραμμική λειτουργία, ανεβάζει σχετικά εύκολα στροφές από τις 1500 και δίνει ελαφρύ κραδασμό 3κύλινδρου, μόνο όταν τον πιέζεις στη φάση της επιτάχυνσης. Επιπλέον παρά το τούρμπο και την γρήγορη οδήγηση κατά την δοκιμή μας, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,7 λίτρα/100 χλμ., αριθμός που δικαιολογεί το «απεταξάμην» το diesel και δεν έχω πρόθεση για φυσικό αέριο, της ανανεωμένης Fabia.
Αν τώρα σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε, τα δυνατά φρένα, την καλή θέση οδήγησης, την σωστή εργονομία και το ευχάριστο/ευρύχωρο εσωτερικό, τότε βάζοντας στην εξίσωση και την τιμή, έχουμε ένα πολύ δυνατό παίκτη στην μεγαλύτερη κατηγορία (Β) της ελληνικής αγοράς.
Επίσης, για όσους δεν επαρκούν οι χώροι της κλασσικής Fabia, υπάρχει και η έκδοση Combi (στέϊσον βάγκον), με μεγαλύτερους χώρους και λίγο πιο υψηλή τιμή, που όμως είμαστε σίγουροι ότι θα προτιμηθεί από ελάχιστους Έλληνες, καθώς οι εκδόσεις SW παραμένουν στην συνείδηση των περισσοτέρων από εμάς, επαγγελματικά εργαλεία...
Κλείνοντας να σημειώσουμε ότι, οι τιμές ξεκινούν από 10.980 ευρώ για τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 75 ίππων (11.680 για την έκδοση Combi), με πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, περιοριστή ταχύτητας, ηχοσύστημα με θύρες SD και USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κ.ά.
Στην κορυφή του τιμοκαταλόγου είναι η έκδοση Monte Carlo με τον κινητήρα των 110 ίππων και το 7άρι DSG κιβώτιο, με 16.980 ευρώ, ενώ 300 ευρώ φθηνότερα κοστίζει το ακριβότερο Combi (έκδοση Style, 110 ίππους και DSG).