Οι ερευνητές από το εργαστήριο eBay Research Labs , το Πανεπιστήμιο του Σικάγο και το Πανεπιστήμιο Berkeley της Καλιφόρνιας, ισχυρίζονται ότι, οι ήδη εξοικειωμένοι πελάτες με το Internet είναι σε θέση να κατανοήσουν τι είδους προϊόντα προσφέρει μία γνωστή ιστοσελίδα, συνεπώς δεν επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.
Με άλλα λόγια, εξηγούν πως 14,8 δισεκατομμύρια δολάρια θα μπορούσαν να παραγάγουν επισκεψιμότητα σε ένα site, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία αυτής της κίνησης θα συμβεί, έτσι κι αλλιώς. (Οι συγγραφείς τονίζουν ότι αυτό ισχύει μόνο για τις με γνωστές επιχειρήσεις. Μικρές επιχειρήσεις ή επιχειρήσεις με χαμηλή αναγνωρισιμότητα του σήματος τους μπορεί να ωφεληθούν από τη συχνή τους εμφάνιση σε μια σελίδα αναζήτησης)
Το ερώτημα είναι γιατί οι μεγάλες εταιρίες συνεχίζουν να ξοδεύουν χρήματα στις διαφημίσεις αναζήτησης. Ο λόγος είναι το πλήθος των επισκέψεων (αριθμός των clicks), που υπολογίζεται από τις εταιρίες ως απόδοση της επένδυσής τους. Κάτι που σύμφωνα με δηλώσεις στο blog Harvard Business Review, του οικονομολόγου Ray Fisman, προκαλεί σύγχυση στην εξήγηση κατά τη μέτρηση της ουσιαστικής απόδοσης των διαφημιστικών επενδύσεων των εταιριών.
Αυτή η σύγχυση διαιωνίζεται με την ενθάρρυνση της Google, αφού ξεχωρίζει απλά τις πωλήσεις μέσω clicks από τις δαπάνες διαφήμισης, όπως λένε οι ερευνητές του eBay. Είναι μία μέθοδος που έχει στεφθεί με επιτυχία και που συνέβαλε στα δισεκατομμύρια διαφημιστικά έσοδα της Google κάθε χρόνο.
Αν η ανάλυση του Εργαστηρίου Ερευνών του eBay αποδειχθεί σωστή, τότε ίσως η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, να χρειαστεί μια νέα φόρμουλα και ίσως ένα νέο μοντέλο, για να προσελκύσει και πάλι τις μεγάλες εταιρίες.