Εξυπνες αγορές για να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση και να βγουν ωφελημένοι από τις διαφορές τιμών, που ξεπερνούν για το ίδιο προϊόν και το 100%, είναι υποχρεωμένοι να κάνουν πλέον οι καταναλωτές.
Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με τιμοληψίες του ΙΕΛΚΑ σε 155 προϊόντα 26 κατηγοριών τροφίμων και βασικών αγαθών ενός νοικοκυριού, ότι οι διαφορές τιμών είναι ακόμη και 103,93%. Το συγκεκριμένο προϊόν είναι η μαργαρίνη. Είναι χαρακτηριστικό ότι τη μαργαρίνη μπορεί να τη βρει κανείς λίγο πάνω από 1 ευρώ ή κάτι παραπάνω από 3,4 ευρώ!
Στη δεύτερη θέση καταγράφεται η διαφορά της μέσης τιμής σε συγκεκριμένο αναψυκτικό. Ο καταναλωτής μπορεί να το βρει 0,55 ευρώ μέχρι και 1,52 ευρώ.
Επίσης διαφορές πάνω από 60% στις τιμές παρατηρούνται στα φασολάκια, το ρύζι, τα μακαρόνια, το μέλι αλλά και το γάλα εβαπορέ.
Για την ακρίβεια το ΙΕΛΚΑ έχει υπολογίσει τον μέσο όρο των δύο χαμηλότερων και των δύο υψηλότερων τιμών ανά κατηγορία τροφίμου. Μετά κάνει τη μεταξύ τους σύγκριση και στη συνέχεια τη διαφορά την υπολογίζει ως ποσοστό επί της μέσης τιμής.
Όπως προκύπτει από μετρήσεις του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, οκτώ στους δέκα καταναλωτές επισκέπτονται περισσότερα από ένα κατάστημα σούπερ μάρκετ σε σχέση με την περίοδο πριν από την κρίση προκειμένου να συγκρίνουν και να πετυχουν καλύτερες τιμές.
Παράλληλα, έξι στους 10 δηλώνουν ότι συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα, κάτι που δεν το έκαναν τα προηγούμενα χρόνια.