Σε κατάσταση νευρικής κρίσης βρίσκονται τα εμπορικά καταστήματα της χώρας, καθώς ο τζίρος που καταγράφηκε στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις ήταν ο χαμηλότερος των τελευταίων ετών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
Bάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας που πραγματοποιείται, κάθε χρόνο, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) σε όλη την Ελλάδα, το 80% των ερωτώμενων επιχειρηματιών δηλώνει ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, ενώ, όσον αφορά την εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλουν: το 27% δηλώνει πτώση της τάξης του 21%-30% και ένα 20% πτώση μεγαλύτερη του 41%.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η μέση απόδειξη μία τυπική ημέρα των εκπτώσεων, σύμφωνα με τις απαντήσεις των επιχειρήσεων, κυμάνθηκε στα 44,30 ευρώ, αρκετά χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος και σχεδόν 50% κάτω από τη μέση τιμή απόδειξης το 2011, ενώ και η μέση επισκεψιμότητα πελατών ήταν μειωμένη κατά 42% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Σε ό,τι αφορά το ύψος των εκπτώσεων το ποσοστό, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα (21%-40%).
Επίσης, ένα πολύ υψηλό ποσοστό (47%) των ερωτώμενων πραγματοποίησε εκπτώσεις 41%- 50% και άνω.
Οι επτά στους δέκα εμπόρους υποδεικνύουν ως καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15-31 Ιανουαρίου και το 27% την περίοδο από 1-15 Φεβρουαρίου.
Συμπεραίνεται, κατά συνέπεια, ότι για το διάστημα των εκπτώσεων που ακολούθησε μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου, η αγοραστική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα ήταν πολύ μειωμένη.
Η πλειονότητα των εμπόρων (66%) αναφέρει ότι πρόκειται να πραγματοποιήσει εκπτωτικές ενέργειες μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο.
Στη συγκεκριμένη ερώτηση πολλοί είναι οι ερωτώμενοι που επισήμαναν ότι οι εκπτωτικές ενέργειες θα συνεχιστούν καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.