«Είναι εύκολο να διακρίνεις την επάρκεια του υπαλλήλου»
O John Heggestuen, αντιπρόεδρος έρευνας στο Business Insider Intelligence, έχει στην ευθύνη του μια ομάδα 20 αναλυτών και ειδικών σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο.
Γνωρίζει λοιπόν καλά τι θέλουν να ακούνε τα αφεντικά από τους υπαλλήλους τους και αυτό ακριβώς αποκαλύπτει: «Το κλειδί για να ξεχωρίζεις είναι να κατανοείς ότι οι διευθυντές έχουν συχνά μια αφθονία εργαζομένων με προβλήματα, αλλά οι άνθρωποι με τους οποίους θέλουν να δουλεύουν είναι αυτοί που τα λύνουν», γράφει χαρακτηριστικά.
Στην καριέρα του, ο Heggestuen είδε ότι ο τρόπος που επικοινωνεί με τα εκάστοτε αφεντικά του κάνει τη μεγάλη διαφορά στο πώς τον βλέπουν. Κάτι που κρίνει την πορεία του υπαλλήλου στην εταιρία και μια πιθανή προαγωγή.
Κάθε εργαζόμενος θα αντιμετωπίσει λοιπόν κάποια στιγμή ένα πρόβλημα στη δουλειά του και θα χρειαστεί τη βοήθεια του διευθυντή του. Και το πώς θα χειριστεί εδώ το θέμα είναι αποφασιστικής σημασίας, λέει, για την εντύπωση που θα αφήσει για τις ικανότητές του.
Γι’ αυτό, συμβουλεύει, δεν εμφανίζεις ποτέ ένα πρόβλημα στο αφεντικό σου χωρίς μια προτεινόμενη λύση. «Είναι εύκολο να διακρίνεις την επάρκεια του υπαλλήλου», λέει, «όλα έγκεινται στο πώς επικοινωνείς τα προβλήματα που αντιμετωπίζεις». Το χωρίζει μάλιστα και σε επίπεδα ικανότητας.
«Επίπεδο 1: ‘‘Έχω ένα πρόβλημα. Τι να κάνω;’’»: Αυτός είναι ο τρόπος του αρχάριου, διατείνεται, καθώς έτσι δημιουργείς περισσότερη δουλειά για τον διευθυντή σου, ζητώντας του ουσιαστικά να σου λύσει το πρόβλημα.
«Επίπεδο 2: ‘‘Έχω ένα πρόβλημα. Να μερικές λύσεις’’»: Το να δείξεις πως έχεις αφιερώσει χρόνο για να σκεφτείς μερικές λύσεις, αυτό είναι δείγμα ικανότητας, βγάζοντας από πάνω του την έξτρα δουλειά που πρέπει να κάνει για σένα.
«Επίπεδο 3α: ‘‘Έχω ένα πρόβλημα. Να μερικές λύσεις. Εγώ προτείνω αυτή. Να γιατί’’»: Αν οι προτάσεις σου είναι καλές, τότε ο διευθυντής σου θα αρχίσει να σε λατρεύει, καταλήγει.
«Επίπεδο 3β: ‘‘Προέκυψε ένα πρόβλημα. Αυτές είναι οι προτάσεις μου. Αποφάσισα να κάνω αυτό και να γιατί. Το αντιμετώπισα’’»: Αυτό «το αντιμετώπισα» είναι χάδι για τα αυτιά των διευθυντών, ισχυρίζεται ο Heggestuen, καθώς αφαιρείς από πάνω τους το πρόβλημα, αφήνοντάς τους απλώς να κρίνουν το αποτέλεσμα της δικής σου αποφασιστικότητας.
«Επίπεδο 4: ‘‘Φαίνεται πως έχετε κάποιο πρόβλημα. Ορίστε μερικές προτάσεις για να το λύσετε. Να πώς μπορώ να βοηθήσω’’»: Εδώ όχι μόνο προβλέπεις τις ανάγκες του αφεντικού, αλλά παρέχεις και άμεσες λύσεις, όντας πια στον δρόμο για να γίνεις ο αγαπημένος του υπάλληλος.