Με σημαντικά προβλήματα διεξάγονται το τελευταίο δίμηνο οι φορολογικοί έλεγχοι σε πολλές εφορίες της χώρας καθώς η απόφαση της τρόικας να μετακινηθούν τον Νοέμβριο στη ΔΟΥ Μεγάλων Επιχειρήσεων και στα Ελεγκτικά Κέντρα Αθηνών και Θεσσαλονίκης έμπειροι ελεγκτές είχε ως αποτέλεσμα την αποδυνάμωση των περιφερειακών υπηρεσιών.
Μάλιστα, ήδη έχουν υπάρξει αναφορές προς τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Χ. Θεοχάρη, αλλά και προς τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Γ. Μαυραγάνη από προϊσταμένους εφοριών σύμφωνα με τους οποίους το υπουργείο θέτει στόχους εσόδων ανά εφορία, αλλά την ίδια στιγμή αφήνει υποστελεχωμένη την φορολογική διοίκηση. Όπως σημειώνουν το βάρος έχει πέσει στην καταπολέμηση της μεγάλης φοροδιαφυγής, με αποτέλεσμα οι ΔΟΥ να έχουν αποψιλωθεί από ελεγκτές.
Το θέμα εξετάσθηκε σε σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών όπου διαπιστώθηκε πως πολλές Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες έχουν περιέλθει σε αδυναμία ελέγχου σημαντικών υποθέσεων λόγω της έλλειψης έμπειρου στελεχιακού δυναμικού. Οι ελεγκτές έχουν σχεδόν εκλείψει μετά τις μαζικές συγχωνεύσεις εφοριών και τις αποχωρήσεις χιλιάδων υπαλλήλων με πρόωρη συνταξιοδότηση. Είναι χαρακτηριστικώς πως ακόμα και μεγάλες ΦΑΕ έχουν μείνει ουσιαστικά χωρίς προσωπικό, αφού ελεγκτές που είχαν χρεωθεί υποθέσεις προς έλεγχο έχουν μετατεθεί στα ΔΕΚ και στην ΔΟΥ Μεγάλων Επιχειρήσεων.
Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών εμφανίζονται πάντως καθησυχαστικά και αναφέρουν πως τις επόμενες ημέρες αναμένεται προκήρυξη για την επιλογή τουλάχιστον 1.800 ελεγκτών που θα στελεχώσουν τα ελεγκτικά κέντρα και το ΣΔΟΕ.
Εξ αυτών μικρός αριθμός θα προέλθει μετά από επαναξιολόγηση εφοριακών που υπηρετούν ή έχουν υπηρετήσει στο παρελθόν σε θέσεις ελεγκτών, ενώ οι περισσότεροι θα επιλεγούν μετά από τη διενέργεια εξετάσεων νέων υποψηφίων υπαλλήλων. Σε αυτούς θα προστεθούν και άλλοι 200 νέοι εφοριακοί υπάλληλοι που επελέγησαν από τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που διενεργήθηκε το 2011.